مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین و بررسی وضعیت b2b تجارت الکترونیک در شرکت ملی گاز ایران

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 210

چکیده

 با توجه به اینکه شرکت ملی گاز ایران همواره کوشیده است در راه ارایه خدمات, بهترین مسیر را بپیماید, استفاده از تجارت الکترونیک یکی از راهکارهای مد نظر این شرکت بوده است. در این مسیر, داشتن وب سایت مورد قبول و کارا از نظر مشتریان می تواند گام مهم و اساسی در جهت ارایه خدمات و در رأس آن مشتری مداری باشد. از این رو, بررسی وضعیت وب سایت تجارت الکترونیک در شرکت ملی گاز ایران موضوع مورد بررسی در پژوهش حاضر بوده که برای ارزیابی وب سایت های تجارت الکترونیک در شرکت ملی گاز ایران از تلفیق مدل مروی و بکر (2003) و توتوک و کارامچتی (2010) استفاده شده است. در پژوهش حاضر وب سایت تجارت الکترونیک در شرکت ملی گاز ایران از بعد نمای سایت, پیمایش سایت, قابلیت اعتماد و محتوی سایت, بررسی و آزمون شده است. روش پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی بوده و جامعه آماری کارشناسان و خبرگان شرکت ملی گاز ایران که بالغ بر 18100 نفر بوده اند, هستند. با توجه به جدول مورگان 365 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. روایی پرسشنامه مورد نظر با استفاده از نظرات خبرگان در چهار مرحله تایید شد و پایایی آن با ضریب آلفا کرونباخ 0.79 مورد تایید قرار گرفت. کلیت مدل پژوهش با استفاده از نرم افزار LISREL بررسی شد. نتایج آزمون معادلات ساختاری کلیت مدل را مورد تایید قرار داد و نتایج آزمون دو جمله ای فازی نشان داد وب سایت تجارت الکترونیک در شرکت ملی گاز ایران از چهار بعد مورد مطالعه: نمای سایت؛ پیمایش سایت؛ محتوی سایت؛ قابلیت اعتماد در وضعیت مطلوبی است. در پایان نتیجه گیری شده است که برنامه ریزی در راستای به کارگیری تجارت الکترونیک و راه اندازی وب سایت کارا و هدف مند, یکی ازاقدامات استراتژیک شرکت ملی گاز ایران است. بنابراین برنامه ریزی برای استقرار و نهادینه شدن تجارت الکترونیک و تقویت وب سایت های مورد نظر ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مایلی رستمی، قاسم، آقاجانی، حسنعلی، و یحیی زاده فر، محمود. (1394). تبیین و بررسی وضعیت b2b تجارت الکترونیک در شرکت ملی گاز ایران. تحقیقات بازاریابی نوین، 5(2 (پیاپی 17) )، 199-210. SID. https://sid.ir/paper/522363/fa

    Vancouver: کپی

    مایلی رستمی قاسم، آقاجانی حسنعلی، یحیی زاده فر محمود. تبیین و بررسی وضعیت b2b تجارت الکترونیک در شرکت ملی گاز ایران. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1394؛5(2 (پیاپی 17) ):199-210. Available from: https://sid.ir/paper/522363/fa

    IEEE: کپی

    قاسم مایلی رستمی، حسنعلی آقاجانی، و محمود یحیی زاده فر، “تبیین و بررسی وضعیت b2b تجارت الکترونیک در شرکت ملی گاز ایران،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 5، no. 2 (پیاپی 17) ، pp. 199–210، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/522363/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button