Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

481
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

393
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل علی ادراک از جو آموزشی خلاق و مهارت های حل مساله با انگیزش تحصیلی: نقش واسطه ای تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 121

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارائه مدل علی ادراک از جو آموزشی خلاق و مهارت های حل مساله با انگیزش تحصیلی با نقش واسطه ای خودکارآمدی تحصیلی و روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه لرستان به تعداد 1643 نفر بود که از طریق جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه 310 نفر تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه های جو آموزشی خلاق محبی و همکاران (1392), حل مساله هپنر و پترسن (1982), باورهای خودکارآمدی تحصیلی زاژاکووا و همکاران (2005) و انگیزش تحصیلی ورلند و همکاران (1989) استفاده شد. ماتریس همبستگی, تحلیل مسیر و شاخص های نکویی برازش با نرم افزار Lisrel 8.5 جهت تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که جو آموزشی خلاق بر انگیزش تحصیلی اثر مستقیم و با میانجی گری خودکارامدی اثر غیرمستقیم دارد؛ اما مهارت های حل مساله بر انگیزش تحصیلی اثر مستقیم ندارد ولی با میانجی گری خودکارآمدی اثر غیرمستقیم دارد. نتایج پژوهش از نقش میانجی گری خودکارآمدی در رابطه ساختاری بین جو آموزشی خلاق و مهارت های حل مساله با انگیزش تحصیلی دانشجویان حمایت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گراوند، هوشنگ، قدم پور، عزت اله، و ویسکرمی، حسنعلی. (1396). ارائه مدل علی ادراک از جو آموزشی خلاق و مهارت های حل مساله با انگیزش تحصیلی: نقش واسطه ای تحصیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 13(46 )، 95-121. SID. https://sid.ir/paper/523254/fa

    Vancouver: کپی

    گراوند هوشنگ، قدم پور عزت اله، ویسکرمی حسنعلی. ارائه مدل علی ادراک از جو آموزشی خلاق و مهارت های حل مساله با انگیزش تحصیلی: نقش واسطه ای تحصیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛13(46 ):95-121. Available from: https://sid.ir/paper/523254/fa

    IEEE: کپی

    هوشنگ گراوند، عزت اله قدم پور، و حسنعلی ویسکرمی، “ارائه مدل علی ادراک از جو آموزشی خلاق و مهارت های حل مساله با انگیزش تحصیلی: نقش واسطه ای تحصیلی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 13، no. 46 ، pp. 95–121، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523254/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا