Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

308
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,132
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی، مبتنی بر آموزش شایسته محور پلیس (مطالعة موردی: فرماندهی انتظامی استان اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 92

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی مبتنی بر آموزش شایسته محور پلیس بر اساس اسناد بالادستی, جهت طراحی دوره های آموزشی تخصصی, تکمیلی کارکنان ناجا بود. روش مورد استفاده کیفی-کمی مرحله ای و ابزار مورد استفاده فیش برداری از اسناد بالادستی بود. در بخش اول برای رسیدن به شاخص های برنامه درسی آموزش شایسته محور پلیس از روش کدگذاری موضوعی استفاده شد و در بخش کمی جهت اعتبار یابی شاخص های استخراج شدة مرحلة اول, از روش ضریب نسبی روایی محتوایی استفاده شد. در مرحلة اول اطلاعات از طریق تحلیل, محتوای کیفی منابع و اسناد بالادستی گردآوری شد. در مرحلة دوم, اطلاعات به دست آمده از مرحلة قبل در قالب پرسشنامه, در اختیار 15نفر از متخصصین و خبرگان حوزة تربیت و آموزش ناجا به عنوان نمونة آماری قرار داده شد. همچنین جامعة آماری شامل تعداد 65 نفر از اساتید و برنامه ریزان آموزشی ناجا بود که بر اساس جدول توافق لاوشه, شاخص های بالاتر از 49/0تأیید محتوا شد. بر این اساس در مرحلة آخر از مجموع مقوله های استخراجی, 31 مقوله فرعی و 153 شاخص تأیید شد. الگوی پیشنهادی پس از اعتباریابی, توسط متخصصان و خبرگان و اعمال تعدیل ها, مورد تأیید قرار گرفت که بر اساس الگوی برنامه درسی تایلر 16 دوره آموزش عمومی و 7 دوره تخصصی طراحی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی حسین آبادی، سیدحسن، سعادتمند، زهره، و کشتی آرای، نرگس. (1398). طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی, مبتنی بر آموزش شایسته محور پلیس (مطالعة موردی: فرماندهی انتظامی استان اصفهان). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 16(36 (پیاپی 63) )، 78-92. SID. https://sid.ir/paper/523743/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی حسین آبادی سیدحسن، سعادتمند زهره، کشتی آرای نرگس. طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی, مبتنی بر آموزش شایسته محور پلیس (مطالعة موردی: فرماندهی انتظامی استان اصفهان). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1398؛16(36 (پیاپی 63) ):78-92. Available from: https://sid.ir/paper/523743/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسن خلیلی حسین آبادی، زهره سعادتمند، و نرگس کشتی آرای، “طراحی و اعتباریابی الگوی برنامه درسی, مبتنی بر آموزش شایسته محور پلیس (مطالعة موردی: فرماندهی انتظامی استان اصفهان)،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 16، no. 36 (پیاپی 63) ، pp. 78–92، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523743/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا