Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,505
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

808
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و خلاقیت بر خود پنداره تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 231

چکیده

 پژوهش حاضرباهدف بررسی اثربخشی آموزش فراشناخت و خلاقیت بر خود پنداره انجام شده است.طرح پژوهش, شبه آزمایشی و در دو گروه آزمایش ویک گروه گواه با پیش آزمون-پس آزمون صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه هفتم منطقه 2 شهرتهران در سال تحصیلی 94-1393بود و به کمک نمونه آماری شامل 54 نفر که از این تعداد به تصادف, 18 نفر درگروه آزمایش فراشناخت, 18 نفر درگروه آزمایش خلاقیت و 18 نفردرگروه کنترل جایگزین شدندو پیش آزمون سنجش خودپنداری تحصیلی دلاور برای گروه ها اجرا و سپس 10 جلسه 70 دقیقه ای گروه آزمایش اول با روش بسته آموزشی برگرفته از روش TREE (مدل سکستون و همکاران) و گروه آزمایش دوم با روش بسته های آموزش خلاقیت محقق ساخته برگرفته از اصول تورنس و ویلیامز و گروه کنترل با روش متداول آموزش دیدند.جهت بررسی افزایش خود پنداره تحصیلی پس آزمون استفاده شد و داده هابا استفاده ازآزمون های آماری موردنیازازجمله تحلیل کوواریانس موردتجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد دانش آموزانی که از آموزش های فراشناختی و خلاقیت برخوردار بودندنسبت به دانش آموزانی که به روش متداول آموزش دیدند به صورت معناداری خود پنداره تحصیلی شان افزایش یافته است, و راهکار های مناسب جهت ارتقاء خودپنداری تحصیلی پیشنهاد گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جاه طلب ضیابری، مهشید، احدی، حسن، و مشکبیدحقیقی، محسن. (1394). اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و خلاقیت بر خود پنداره تحصیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 11(36)، 213-231. SID. https://sid.ir/paper/523843/fa

    Vancouver: کپی

    جاه طلب ضیابری مهشید، احدی حسن، مشکبیدحقیقی محسن. اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و خلاقیت بر خود پنداره تحصیلی. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1394؛11(36):213-231. Available from: https://sid.ir/paper/523843/fa

    IEEE: کپی

    مهشید جاه طلب ضیابری، حسن احدی، و محسن مشکبیدحقیقی، “اثربخشی آموزش راهبردهای فراشناختی و خلاقیت بر خود پنداره تحصیلی،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 11، no. 36، pp. 213–231، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523843/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا