مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

163
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان بر راهبردهای یادگیری دانش آموزان و پایداری آن در طول زمان

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 95

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف, مطالعه اثربخشی آموزش فلسفه به کودکان بر راهبردهای یادگیری دانش آموزان انجام شد. این ﭘ ﮋ وﻫ ﺶ از ﻧ ﻮ ع ﺷ ﺒ ﻪ آزﻣ ﺎ ﻳ ﺸ ﻲ ﺑ ﺎ ﭘ ﻴ ﺶ آزﻣ ﻮ ن, ﭘ س آزﻣ ﻮ ن, پیگیری و ﮔ ﺮ وه کنترل صورت گرفت. نمونه آماری شامل 50 نفر (25 نفر گروه آزمایش و 25 نفر گروه کنترل) بود. گروه آزمایش 9 جلسه 90 دقیقه ای آموزش از کتاب های داستان های فکری فیلیپ کم و متیو لیپمن دریافت کردند اما گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند. ﭘ ﺲ از اﺗ ﻤ ﺎ م ﺑ ﺮ ﻧ ﺎ ﻣ ﺔ آﻣ ﻮ زش از ﻫ ﺮ دو ﮔ ﺮ وه ﭘ ﺲ آزﻣ ﻮ ن و از گروه آزمایش پیگیری یک ماهه ﮔ ﺮ ﻓ ﺘ ﻪ ﺷ ﺪ . برای جمع آوری داده ها ازپرسشنامه راهبردهای یادگیری استفاده شد. نتایج ﺗ ﺤ ﻠ ﻴ ﻞ کوواریانس و آزمون t نشان داد که تفاوت معناداری بین ﮔ ﺮ وه های آزﻣ ﺎ ﻳ ﺶ و کنترل در راهبردهای یادگیری وجود دارد و میانگین گروه آزمایش در پس آزمون و پیگیری از گروه کنترل بیشتر بود و آموزش فلسفه به کودکان در افزایش راهبردهای یادگیری دانش آموزان در پس آزمون و پیگیری مؤثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برنجکار، میلاد، احقر، اقدسی، و انصاریان، فهیمه. (1397). اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان بر راهبردهای یادگیری دانش آموزان و پایداری آن در طول زمان. تفکر و کودک، 9(1 )، 73-95. SID. https://sid.ir/paper/523941/fa

    Vancouver: کپی

    برنجکار میلاد، احقر اقدسی، انصاریان فهیمه. اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان بر راهبردهای یادگیری دانش آموزان و پایداری آن در طول زمان. تفکر و کودک[Internet]. 1397؛9(1 ):73-95. Available from: https://sid.ir/paper/523941/fa

    IEEE: کپی

    میلاد برنجکار، اقدسی احقر، و فهیمه انصاریان، “اثر بخشی آموزش فلسفه به کودکان بر راهبردهای یادگیری دانش آموزان و پایداری آن در طول زمان،” تفکر و کودک، vol. 9، no. 1 ، pp. 73–95، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523941/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button