مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,081
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 104

چکیده

 مقدمه: این پژوهش, به منظور بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) و سبک های اسناد (درونی و بیرونی) انجام گرفت.روش: در این مطالعه که از نوع همبستگی بود, آزمون های راهبردهای یادگیری کرمی و سبک اسناد سلیگمن در مورد 384 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان شیروان به اجرا درآمد. در تحلیل فرضیه ها از برنامه های آماری SPSS 11.5 و آزمون t, تحلیل واریانس یک طرفه و مجذور کای استفاده شد. متغیرهای مربوط به ابعاد اسناد در دو موقعیت درونی و بیرونی مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: میزان استفاده دانش آموزان دختر از راهبردهای یادگیری, هم در حوزه شناخت و هم در حوزه فراشنـاخت, از پسران بیشتر بود. همچنین دانش آموزان دارای سبک اسناد درونی به طور معنی داری بیشتر از دانش آموزان دارای سبک اسناد بیرونی از راهبردهای فراشناختی یادگیری استفاده کردند.نتیجه گیری: دختران دانش آموز از راهبردهای یادگیری بیشتر از پسران استفاده می کنند. احتمال می رود که انتساب های درونی و راهبردهای فراشناخت در افزایش موفقیت و خودکارآمدی تحصیلی, یادگیری عمیق تر و عزت نفس دانش آموزان موثر باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیمیایی، سیدعلی، و غریب، سمیه. (1388). رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان. مجله علوم رفتاری، 3(2)، 99-104. SID. https://sid.ir/paper/129727/fa

    Vancouver: کپی

    کیمیایی سیدعلی، غریب سمیه. رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان. مجله علوم رفتاری[Internet]. 1388؛3(2):99-104. Available from: https://sid.ir/paper/129727/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی کیمیایی، و سمیه غریب، “رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان،” مجله علوم رفتاری، vol. 3، no. 2، pp. 99–104، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/129727/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button