مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

173
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تبیین راهبردهای نوآوری باز در کسب وکارهای کوچک و متوسطِ صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 104

چکیده

 مطالعات نشان می دهد خدمات بانکی چاره ای جز طی مسیر نوآوری باز و اختصاصی سازی ندارند. مشتریان نیازهای ویژه ای دارند که بانک ها را مجبور می کند در سیستم های بانکی خود تغییراتی اعمال کنند. در حقیقت, لازم است که سازمان هایی به بزرگی بانک ها با همکاری توسعه دهندگان خدمات خود, جریان نوآوری را در سازمان خود احساس کنند. از سوی دیگر, پژوهش ها نشان می دهد که شرکت های کوچک و متوسط به دلیل ویژگی های خاص خود, رویکرد نوآوری باز را بیش ازپیش موردتوجه قرار داده اند. همچنین مطالعات نشان می دهد راهبردهای نوآوری باز بر اساس ویژگی های درونی و بیرونی هر سازمان, می تواند متفاوت باشد. در این پژوهش, تمامی راهبردهای شناسایی شده نوآوری باز با مطالعه پژوهش هایی که تاکنون انجام شده, گردآوری و تجمیع شده و از منظرهای گوناگون تبیین شده است. پژوهش حاضر با هدف پر کردن شکاف تحقیقاتی و با رویکرد کیفی مبتنی بر مطالعه چند موردی, درصدد شناسایی و تبیین راهبردهای نوآوری باز در شرکت های کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی است. برای انتخاب نمونه و شناسایی موارد مطالعه, از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده است. هفت شرکت کوچک و متوسط فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی که در نوآوری باز تجربه داشته اند, شناسایی و با مسئول مربوطه مصاحبه شده است. نتایج این پژوهش شواهد بارزی را از اتخاذ راهبردهای نوآوری باز در میان شرکت های کوچک و متوسط فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی در ایران ارائه می دهد. همچنین نتایج مصاحبه ها در شرکت های ایرانی موردمطالعه با پژوهش های صورت گرفته تاکنون, مورد مقایسه و تحلیل قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اهری لاحق، علیرضا، بدیع زاده، علی، داوری، علی، و محرابی، جواد. (1397). شناسایی و تبیین راهبردهای نوآوری باز در کسب وکارهای کوچک و متوسطِ صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی. بهبود مدیریت، 12(1 (پیاپی 39) )، 77-104. SID. https://sid.ir/paper/524041/fa

    Vancouver: کپی

    اهری لاحق علیرضا، بدیع زاده علی، داوری علی، محرابی جواد. شناسایی و تبیین راهبردهای نوآوری باز در کسب وکارهای کوچک و متوسطِ صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی. بهبود مدیریت[Internet]. 1397؛12(1 (پیاپی 39) ):77-104. Available from: https://sid.ir/paper/524041/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا اهری لاحق، علی بدیع زاده، علی داوری، و جواد محرابی، “شناسایی و تبیین راهبردهای نوآوری باز در کسب وکارهای کوچک و متوسطِ صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی،” بهبود مدیریت، vol. 12، no. 1 (پیاپی 39) ، pp. 77–104، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button