مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

178
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

71
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دو روش آموزش مبتنی بر ارائه سخنرانی و لوح فشرده در یادگیری کنترل آلودگی های هسته ای در کارورزان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 215

چکیده

 با توجه به استفاده از مواد رادیواکتیو در درمان بیماری ها, مدیریت بیماران حوادث هسته ای یکی از نیازهای آموزشی پزشکان است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حوادث هسته ای به عنوان تماس غیر عمد با اشعه های یونیزان یا آلودگی با رادیو نوکلئوتید ها تعریف می شود. وجود ذرات رادیواکتیو بر روی سطح در معرض اشعه را آلودگی رادیواکتیو گویند و ارائه خدمات درمانی برای بیماران دچار آلودگی رادیواکتیو را کنترل آلودگی رادیواکتیو می نامند(1). تدابیر پزشکی در مواجهه با یک اورژانس هسته ای شامل فعالیت هایی است که باعث محافظت خود و دیگر افراد در معرض اشعه است(2). مقایسه روش های تدریس در آموزش عالی از دیرباز مورد توجه بوده است توسعه تکنولوژی اطلاعات و فناوریِ ابزارهای آموزشی موجب توسعه برنامه های آموزشی گردیده و نیاز به تغییرات در روش های یاددهی – یادگیری را افزایش می دهد(3). رسانه های آموزشی به کلیه امکاناتی اطلاق می شود که می توانند شرایطی را برای دانشجویان به وجود آورند که تحت آن شرایط قادرند, اطلاعات, رفتار و مهارت های جدیدی را با درک کامل به دست آورند(4). استفاده مکرر و در دسترس بودن این رسانه های آموزشی لزوم و اهمیت آنها را افزایش داده است ولیکن لازم است در هر مورد پس از کاربرد آنها را ارزشیابی نمود و نقاط ضعف یا قوت آنها را مشخص کرد پزشکان و متخصصین سلامت در زمینه شناخت راه های مدیریت بیماران آلودگی های هسته ای نیاز به آموزش دارند(5). هدف این مطالعه بررسی میزان اثر یادگیری و ماندگاری مطالب در کارورزهای دانشگاه علوم پزشکی سمنان در دو روش سخنرانی و لوح فشرده بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوش نژادابراهیمی، حمیدرضا، بازرگانی، عطیه، میرمحمدخانی، مجید، جعفرنژاد، شباهنگ، تبرایی، آرش، و ضیایی فر، الهام. (1398). مقایسه دو روش آموزش مبتنی بر ارائه سخنرانی و لوح فشرده در یادگیری کنترل آلودگی های هسته ای در کارورزان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 19(82 )، 213-215. SID. https://sid.ir/paper/524489/fa

    Vancouver: کپی

    خوش نژادابراهیمی حمیدرضا، بازرگانی عطیه، میرمحمدخانی مجید، جعفرنژاد شباهنگ، تبرایی آرش، ضیایی فر الهام. مقایسه دو روش آموزش مبتنی بر ارائه سخنرانی و لوح فشرده در یادگیری کنترل آلودگی های هسته ای در کارورزان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛19(82 ):213-215. Available from: https://sid.ir/paper/524489/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا خوش نژادابراهیمی، عطیه بازرگانی، مجید میرمحمدخانی، شباهنگ جعفرنژاد، آرش تبرایی، و الهام ضیایی فر، “مقایسه دو روش آموزش مبتنی بر ارائه سخنرانی و لوح فشرده در یادگیری کنترل آلودگی های هسته ای در کارورزان پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 19، no. 82 ، pp. 213–215، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524489/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button