مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

564
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای مدرسان (کیفی-براساس روش داده بنیاد خودظهور)

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 48

چکیده

 در این پژوهش به ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای مدرسان پرداخته شده است. جامعه آماری مورد نظر پژوهش حاضر را تعداد 30 نفر (5 زن و 25 مرد) از خبرگان تشکیل داده است که به کمک نمونه گیری گلوله برفی هدفمند تعداد 30 نفر خبره حوزه علوم تربیتی انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر ازنظر اهداف؛ کاربردی و ازنظر داده کیفی و ازنظر ماهیت و نوع مطالعه داده بنیاد است. ابزار سنجش پژوهش حاضر به کمک یک فرم سازمان یافته مصاحبه که در آن الگو, ابعاد, مؤلفه ها و شاخص های الگو پرورش خلاقیت تنظیم شده است. ابتدا کلیه الگوها, یافته ها و مطالعات و تئوری ها بررسی شده و سپس توسط کد گذاری باز شاخصه ها احصا شدند و بعد از مقوله بندی کد گذاری محوری برای 30 نفر از خبرگان حوزه ارسال شده تا کد گذاری انتخابی انجام شود و از طریق فن دلفی و مصاحبه عمیق به اشباع نظری رسیده شد. اعتبار و روایی فرم مصاحبه سازمان یافته به مدد فن دلفی به دست آورده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها کیفی است و نخستین یافته پژوهش حاضر بیانگر آن است که ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای مدرسان کدام است؟ این الگو مرکب از 120 شاخص است که می تواند مددیار مدرسان و مدیران باشد. دومین یافته پژوهش حاضر بیانگر آن است که الگوی مذکور مرکب از چه ابعادی است. این الگو مرکب از 6 بعد است که به ترتیب اولویت شامل بعد فردی, سازمانی, آموزشی, محیطی, اجتماعی-فرهنگی و اخلاقی می باشد در سومین یافته پژوهش حاضر مؤلفه های سازنده الگوی مذکور شامل 19 مورد است که شامل ویژگی های شخصیتی, ویژگی های انگیزشی, ویژگی های فکری-شناختی, نظام آموزشی, مدیران آموزشی, ساختار سازمانی, فرهنگ سازمانی, اهداف, محتوا, روش تدریس, کلاس درس, محیط آموزشی, وسایل کمک آموزشی, فضای فیزیکی, نظام آموزشی, خانواده, رسانه, ارزشی و مسئولیت پذیری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی اکبری، حمید، خورشیدی، عباس، پوشنه، کامبیز، و عباسی سروک، لطف اله. (1398). ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای مدرسان (کیفی-براساس روش داده بنیاد خودظهور). آموزش در علوم انتظامی، 6(21 )، 11-48. SID. https://sid.ir/paper/524856/fa

    Vancouver: کپی

    علی اکبری حمید، خورشیدی عباس، پوشنه کامبیز، عباسی سروک لطف اله. ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای مدرسان (کیفی-براساس روش داده بنیاد خودظهور). آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1398؛6(21 ):11-48. Available from: https://sid.ir/paper/524856/fa

    IEEE: کپی

    حمید علی اکبری، عباس خورشیدی، کامبیز پوشنه، و لطف اله عباسی سروک، “ارائه الگوی پرورش خلاقیت برای مدرسان (کیفی-براساس روش داده بنیاد خودظهور)،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 6، no. 21 ، pp. 11–48، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524856/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button