مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

986
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی سازمان یادگیرنده برای دورة ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 125

چکیده

 هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی سازمان یادگیرنده برای دوره ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی, ازنظر داده ها آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی), ازنظر ماهیت و نوع مطالعه در بعد کیفی داده بنیاد و در بعد کمی پیمایشی مقطعی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را در بعد کیفی 30 نفر از متخصصان دانشگاهی و خبرگان آموزشی و در بعد کمی همه مدیران دوره ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران به تعداد 175 نفر تشکیل می دهد. بر این اساس در بعد کیفی به روش نمونه گیری هدفمند ازنوع گلوله برفی, حجم نمونه پژوهش 30 نفر خبره این حوزه و در بعد کمی به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 120 نفر مدیر حجم نمونه پژوهش حاضر را تشکیل می دهد. اعتبار و روایی این مهم به مدد خبرگان تایید شد. ابزار سنجش پژوهش حاضر در بعد کیفی یک فرم مصاحبه نیمه ساختاریافته است که با کدگذاری باز و کدگذاری محوری تدوین شده است؛ فرم مزبور به کمک مصاحبه و با فن دلفی به کمک خبرگان از طریق کدگذاری انتخابی نهایی شد. ابزار پژوهش در بعد کمی, پرسشنامه 140 سوالی است که از تبدیل فرم مصاحبه اشباع شده خبرگان و از طریق وزن و پیوستار به شاخص ها تدوین شد. اعتبار پرسشنامه مذکور از طریق آلفای کرونباخ محاسبه و برابر 93/. شد و روایی آن با روایی محتوایی و تاییدی به دست آمد که مقدار آن نسبتا بالا بود. روش تجزیه و تحلیل داده ها در بعد کیفی مشتمل بر سه مرحله کدگذاری باز-محوری-انتخابی انجام شده که پس از اشباع نظری خبرگان الگوی مزبور دارای 5 بعد 19 مولفه و 140 شاخص شده است. در بعد کمی آزمون تحلیل عامل تاییدی انجام شده که مشتمل بر 5 بعد 19مولفه و 132 شاخص شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فدایی، ندا، خورشیدی، عباس، فتحی واجارگاه، کورش، و عباسی سروک، لطف اله. (1398). الگوی سازمان یادگیرنده برای دورة ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 8(20 )، 99-125. SID. https://sid.ir/paper/261700/fa

    Vancouver: کپی

    فدایی ندا، خورشیدی عباس، فتحی واجارگاه کورش، عباسی سروک لطف اله. الگوی سازمان یادگیرنده برای دورة ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1398؛8(20 ):99-125. Available from: https://sid.ir/paper/261700/fa

    IEEE: کپی

    ندا فدایی، عباس خورشیدی، کورش فتحی واجارگاه، و لطف اله عباسی سروک، “الگوی سازمان یادگیرنده برای دورة ابتدایی آموزش وپرورش شهر تهران،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 8، no. 20 ، pp. 99–125، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261700/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button