مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی ساختاری عادت های مطالعه با انگیزه پیشرفت با تاکید بر نقش میانجی اهمال کاری تحصیلی و اضطراب امتحان

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 33

چکیده

 پرورش و تقویت انگیزه پیشرفت سبب ایجاد انرژی و جهت دهی مناسب رفتار, علایق و نیازهای افراد در راستای اهداف ارزشمند و معین می شود. بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی اهمال کاری تحصیلی و اضطراب امتحان در رابطه عادت های مطالعه با انگیزه پیشرفت بود. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین می باشد. که به روش نمونه گیری تصادفی ساده, 198 نفراز دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین تهران با استفاده از (جدول مورگان-گرجسی) انتخاب شدند. شرکت کنندگان در پژوهش, پرسشنامه های عادت های مطالعه, اهمال کاری, اضطراب امتحان و انگیزه پیشرفت را تکمیل نمودند. ارزیابی الگوی پیشنهادی از طریق الگویابی معادلات ساختاری (SEM) و با استفاده از نرم افزارهای SPSS ویراست 18 و AMOS ویراست 16 انجام گرفت. جهت آزمودن اثرهای واسطه ای در الگوی پیشنهادی از روش بوت استراپ استفاده شد. یافته ها حاکی از برازش خوب الگوی پیشنهادی با داده ها بودند. برازش بهتر از طریق همبسته کردن خطای 1 مسیر حاصل شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوقی، لیلا، و رضازاده بهادران، حمیدرضا. (1398). مدل یابی ساختاری عادت های مطالعه با انگیزه پیشرفت با تاکید بر نقش میانجی اهمال کاری تحصیلی و اضطراب امتحان. آموزش در علوم انتظامی، 6(24 )، 11-33. SID. https://sid.ir/paper/525237/fa

    Vancouver: کپی

    ذوقی لیلا، رضازاده بهادران حمیدرضا. مدل یابی ساختاری عادت های مطالعه با انگیزه پیشرفت با تاکید بر نقش میانجی اهمال کاری تحصیلی و اضطراب امتحان. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1398؛6(24 ):11-33. Available from: https://sid.ir/paper/525237/fa

    IEEE: کپی

    لیلا ذوقی، و حمیدرضا رضازاده بهادران، “مدل یابی ساختاری عادت های مطالعه با انگیزه پیشرفت با تاکید بر نقش میانجی اهمال کاری تحصیلی و اضطراب امتحان،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 6، no. 24 ، pp. 11–33، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button