مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

291
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوب مفهومی مولفه های آموزش میان فرهنگی: یک مطالعه متاسنتز

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 82

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های آموزش میان فرهنگی و ارایه مدل مفهومی انجام شده است. روش پژوهش از نوع کیفی و متاسنتز است. جامعه آماری کلیه مقالات و پایان نامه های مرتبط با حوزه میان فرهنگی است. نتایج نشان داد مدل مفهومی آموزش میان فرهنگی ارایه شده در پژوهش حاضر, برمبنای 4 بعد و 20 مولفه بناشده است. بعد«فردی» شامل: بعد فردی پذیرش ارزش ها, نگرش و فرهنگ خود, خود پنداره مثبت نسبت به سایر فرهنگ ها, تمایل به تغییر در فرهنگ های بیگانه, برقراری ارتباط دورنی بین فرد و هویت فرهنگی خود, خوداظهاری درمورد هویت و فرهنگ خود. بعد«اجتماعی» شامل: سازگاری در موقعیت های اجتماعی, انطباق پذیری با انتظارات فرهنگ بیگانه, انسجام و یکپارچگی, برقراری ارتباط با افراد زمینه های مختلف فرهنگی, کنش متقابل اجتماعی. بعد« شناختی» شامل: ارتقا سطح آگاهی نسبت به ارزش ها, نگرش ها, هویت ملی و قومی, شناخت آداب و رسوم, سنت ها و هنجار های فرهنگ های مختلف, کسب دانش عمومی درباره انواع فرهنگ ها و الگوهای شناختی آن ها, ارتقا سطح آگاهی درمورد هویت فردی. بعد«مهارتی» شامل: توانایی درک شیاهت ها و تفاوت های میان فرهنگی, توانایی توصیف ویژگی های فرهنگ های مختلف, توانایی ارزیابی انتقادی ابعاد مثبت و منفی فرهنگ متضاد, توانایی تفسیر و کشف تجارب فرهنگی مختلف, توانایی مدیریت تضاد و مقابله با مشکلات به روشی سازنده. یافته های پژوهش می توانند مبنایی برای پژوهشگران و دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خزایی، لیلا، جوادی پور، محمد، حکیم زاده، رضوان، و صادقی، علیرضا. (1399). ارائه چارچوب مفهومی مولفه های آموزش میان فرهنگی: یک مطالعه متاسنتز. آموزش در علوم انتظامی، 7(26 )، 61-82. SID. https://sid.ir/paper/525241/fa

    Vancouver: کپی

    خزایی لیلا، جوادی پور محمد، حکیم زاده رضوان، صادقی علیرضا. ارائه چارچوب مفهومی مولفه های آموزش میان فرهنگی: یک مطالعه متاسنتز. آموزش در علوم انتظامی[Internet]. 1399؛7(26 ):61-82. Available from: https://sid.ir/paper/525241/fa

    IEEE: کپی

    لیلا خزایی، محمد جوادی پور، رضوان حکیم زاده، و علیرضا صادقی، “ارائه چارچوب مفهومی مولفه های آموزش میان فرهنگی: یک مطالعه متاسنتز،” آموزش در علوم انتظامی، vol. 7، no. 26 ، pp. 61–82، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525241/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button