مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

90
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی ارزش گذاری برند با دو رویکرد سود هرسهم و قیمت به فروش در صنایع کاشی و سرامیک و سیمان

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 برندها به عنوان دارایی های استراتژیک دیده می شوند که ارزش آن ها به شدت با ارزش شرکت ها ارتباط دارد. هدف پژوهش مقایسه دو رویکرد ارزش گذاری برند شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در صنایع کاشی و سرامیک و سیمان است. پژوهش حاضر ازنظر هدف, توسعه ای و نمونه پژوهش شامل 23 شرکت پذیرفته شده در صنعت کاشی و سرامیک و سیمان در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1391 تا 1395 است. مدل استفاده شده در این پژوهشاز نوع مقایسه نسبی و ترکیبی از مدل تنزیل سود نقدی سه مرحله ای با مدل قیمت به فروش و مدل سود هر سهم منتسب به برند است. نتایج حاکی از آن است در ارزش گذاری برند می توان با استفاده از رویکرد سود هر سهم منتسب به برند به ارزش واقعی تری از برند دست یافت؛ همچنین می توان با پارامترهای مالی شرکت, نسبت به روش های کیفی, الگویی را متناسب با شرایط بورس ایران جهت محاسبه ارزش شرکت و برند آن تدوین نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، موسی، محمدشفیعی، مجید، انصاری طادی، آذرنوش، و بت شکن، محمود. (1398). مطالعه تطبیقی ارزش گذاری برند با دو رویکرد سود هرسهم و قیمت به فروش در صنایع کاشی و سرامیک و سیمان. مدیریت برند، 6(18 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/525725/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی موسی، محمدشفیعی مجید، انصاری طادی آذرنوش، بت شکن محمود. مطالعه تطبیقی ارزش گذاری برند با دو رویکرد سود هرسهم و قیمت به فروش در صنایع کاشی و سرامیک و سیمان. مدیریت برند[Internet]. 1398؛6(18 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/525725/fa

    IEEE: کپی

    موسی رحیمی، مجید محمدشفیعی، آذرنوش انصاری طادی، و محمود بت شکن، “مطالعه تطبیقی ارزش گذاری برند با دو رویکرد سود هرسهم و قیمت به فروش در صنایع کاشی و سرامیک و سیمان،” مدیریت برند، vol. 6، no. 18 ، pp. 00–00، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button