Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,049
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی ایران با رویکرد گراندد تئوری

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 178

چکیده

 هدف از این تحقیق ارایه مدل راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی ایران با رویکرد گراندد تیوری است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بوده و از روش نظریه داده بنیاد (گراندد تیوری) به عنوان روش تحقیق استفاده شده است. روش گردآوری داده ها, مطالعه مبانی نظری و مصاحبه های عمیق و باز با 13 نفر از اساتید برجسته حوزه مدیریت ورزشی متخصص در حوزه ورزش مدارس و همچنین معلمان ورزش نخبه کشوری است. روش نمونه گیری به صورت هدفمند و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. روایی این پژوهش توسط مصاحبه شوندگان و سپس اساتید متخصص مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد. پایایی نیز با استفاه از روش مطالعه حسابرسی فرآیند نتایج 9/77% به دست آمد. برای تحلیل داده ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که داد که 23 کد مفهومی و 13 مقوله اصلی, از مهم ترین راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی کشور می باشد. به معلمان و متولیان درس تربیت بدنی, پیشنهاد می گردد به منظور اثر بخشی روش تدریس تربیت بدنی از راهبردهای استخراج شده از این پژوهش, به کارگیری شیوه های نوین تدریس و روش تدریس به صورت فعال ارزشیابی (مستمر, هدفمند) و ایجاد کلاس های جذاب, استفاده نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، سمیه، بهرامی، شهاب، و اسمعیلی، محسن. (1399). ارائه مدل راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی ایران با رویکرد گراندد تئوری. پژوهش در ورزش تربیتی، 8(20 )، 159-178. SID. https://sid.ir/paper/525788/fa

    Vancouver: کپی

    نادری سمیه، بهرامی شهاب، اسمعیلی محسن. ارائه مدل راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی ایران با رویکرد گراندد تئوری. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1399؛8(20 ):159-178. Available from: https://sid.ir/paper/525788/fa

    IEEE: کپی

    سمیه نادری، شهاب بهرامی، و محسن اسمعیلی، “ارائه مدل راهکارهای بهبود اثربخشی روش تدریس ورزش در مدارس ابتدایی ایران با رویکرد گراندد تئوری،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 8، no. 20 ، pp. 159–178، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525788/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا