مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

74
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گزارش تجربه ایجاد شبکه همکاری و هم افزایی علمی و آموزشی بین ایران و افغانستان برای توسعه آموزش پزشکی: تجربه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند (نامه به سردبیر)

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 133

چکیده

 در سال های اخیر بین المللی شدن به یکی از مباحث مهم در محافل دانشگاهی تبدیل شده است. دلایل متعددی برای حرکت به سوی بین المللی سازی برنامه آموزشی ذکر شده است کهاز جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: بهبود کیفیت, رشد و توسعه ی منابع انسانی, انعقاد پیمان های راهبردی, تولید درآمد و تجارت اقتصادی, رشد و توسعه فرهنگی-اجتماعی و فهم متقابل, ایجاد روابط راهبردی و رشد و توسعه ی پژوهش و دانش. در مجموع می توان گفت که دلایل سیاسی, اقتصادی, اجتماعی-فرهنگی و علمی لزوم حرکت به سمت بین المللی سازی برنامه های آموزشی را منجر شده اند(1). در کشورهای مختلف, دولت ها برای ارتقای برنامه های علمی بین المللی اقدامات متعددی را انجام دادند(1تا3). در این زمینه در کشور ما اسناد بالا دستی برای توسعه آموزش پزشکی همانند نقشه جامع علمی کشور, سند طرح تحول در نظام سلامت, حضور آموزش در سطح منطقه و جهان به عنوانیک سیاست و راهبرد اصلی برایدانشگاه ها مطرح شده است؛ در این راستا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با هدف ایجاد تعاملات بین المللی در حوزه آموزش نگاهی به گسترش آموزش در سطح منطقه به ویژه کشورهای همسایه و علی الخصوص کشور افغانستان نمود. استان خراسان جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان و دارا بودن اساتید متخصص در حوزه آموزش علوم پزشکی, بهترین شرایط برای عملیاتی کردن این امر مهم را دارد....

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آموزشی، احمد، قائمی، کاظم، عابدی، فرشید، حکمتی، نرگس، محمدی فرد، مهیار، گنجی فرد، محمود، مهدی زاده، فاطمه، و آموزشی، زهرا. (1397). گزارش تجربه ایجاد شبکه همکاری و هم افزایی علمی و آموزشی بین ایران و افغانستان برای توسعه آموزش پزشکی: تجربه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند (نامه به سردبیر). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 130-133. SID. https://sid.ir/paper/525849/fa

    Vancouver: کپی

    آموزشی احمد، قائمی کاظم، عابدی فرشید، حکمتی نرگس، محمدی فرد مهیار، گنجی فرد محمود، مهدی زاده فاطمه، آموزشی زهرا. گزارش تجربه ایجاد شبکه همکاری و هم افزایی علمی و آموزشی بین ایران و افغانستان برای توسعه آموزش پزشکی: تجربه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند (نامه به سردبیر). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):130-133. Available from: https://sid.ir/paper/525849/fa

    IEEE: کپی

    احمد آموزشی، کاظم قائمی، فرشید عابدی، نرگس حکمتی، مهیار محمدی فرد، محمود گنجی فرد، فاطمه مهدی زاده، و زهرا آموزشی، “گزارش تجربه ایجاد شبکه همکاری و هم افزایی علمی و آموزشی بین ایران و افغانستان برای توسعه آموزش پزشکی: تجربه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند (نامه به سردبیر)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 130–133، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525849/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button