مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

145
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی فرآیند اجرای اعتباربخشی موسسات و مراکز آموزشی درمانی و ارائه الگوی مناسب

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 49

چکیده

 مقدمه: اعتباربخشی موسسات و مراکز آموزشی درمانی به عنوان یک گام مهم در اجرای طرح تحول و نوآوری درآموزش علوم پزشکی طی سال های اخیر در حال انجام بوده و آسیب شناسی آن ضرورتی مهم برای تکمیل اهداف آن یعنی تضمین و ارتقاء کیفیت آموزش می باشد. هدف پژوهش حاضر آسیب شناسی فرآیند اجرای اعتباربخشی موسسات و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و ارائه الگوی مناسب بود. روش ها: این پژوهش کیفی با استفاده از روش گراندد تئوری و راهبرد خود ظهور (گلیزری) انجام شد. با استفاده از نمونه گیری هدفمند با 30 نفر از افراد درگیر اجرای اعتباربخشی آموزشی موسسات و مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مصاحبه نیمه ساختار یافته و عمیق انجام و آسیب های اجرایی آن شناسایی شد. سپس الگوی اجرایی بر مبنای رفع آسیب ها طراحی شد. یافته ها: براساس نتایج بخش کیفی سه طبقه اصلی یعنی آسیب های بستر فرهنگی دانشگاه, آسیب های ساختار دانشگاه و آسیب های طرح اعتباربخشی آموزشی شناسایی و الگوی تجویزی طراحی گردید. نتیجه گیری: با توجه به الگوی ارائه شده, با ایجاد بستر فرهنگی مناسب برای پذیرش اهداف متعالی اعتباربخشی و نیز ایجاد ساختاری مناسب در دانشگاه برای اجرای مناسب اعتباربخشی و همچنین رفع نواقص اجرایی طرح می توان فرآیند اجرای آن را ارتقاء داده و به اهداف مورد نظر دست یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چهرزاد، مینومیترا، محمودی، امیرحسین، فتحی واجارگاه، کورش، خورشیدی، عباس، و صمیمی اردستانی، سیدمهدی. (1398). آسیب شناسی فرآیند اجرای اعتباربخشی موسسات و مراکز آموزشی درمانی و ارائه الگوی مناسب. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 11(1 )، 37-49. SID. https://sid.ir/paper/525949/fa

    Vancouver: کپی

    چهرزاد مینومیترا، محمودی امیرحسین، فتحی واجارگاه کورش، خورشیدی عباس، صمیمی اردستانی سیدمهدی. آسیب شناسی فرآیند اجرای اعتباربخشی موسسات و مراکز آموزشی درمانی و ارائه الگوی مناسب. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1398؛11(1 ):37-49. Available from: https://sid.ir/paper/525949/fa

    IEEE: کپی

    مینومیترا چهرزاد، امیرحسین محمودی، کورش فتحی واجارگاه، عباس خورشیدی، و سیدمهدی صمیمی اردستانی، “آسیب شناسی فرآیند اجرای اعتباربخشی موسسات و مراکز آموزشی درمانی و ارائه الگوی مناسب،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 11، no. 1 ، pp. 37–49، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525949/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button