مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

147
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقوله های تصحیح وجلوگیری از تثبیت شدگی خطاهای زبانی در آموزش زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 156 | صفحه پایان 174

چکیده

 پژوهش حاضر از نوع توصیفی تحلیلی بود. که با هدف ارائه ی چگونگی استفاده از انواع پسخوران در ارزشیابی توصیفی زبان فارسی انجام شد. مدل تحلیلی آن بر اساس مدل تحلیلی الیس(1985) بود. ضرورت انجام آن وجود مشکلاتی در حوزه ی آموزش زبان فارسی بویژه در مناطق دوزبانه بود. با وجود اینکه حدود یک دهه از عمر ارزشیابی توصیفی در کشورمان گذشته است؛ متاسفانه! هنوز بسیاری از معلّمان و والدین دانش آموزان نسبت به این شیوه ی ارزشیابی در نظام آموزشی جدید اظهار نارضایتی می نمایند. از طرفی توجّه به مهارت های زبانی وبازخودهای مناسب معلّمان می تواند بسیاری از مشکلات دروس دیگر را نیز بکاهد. لذا این پژوهش بادست گذاشتن بر روی مهمترین تفاوت ارزشیابی توصیفی درمقابل ارزشیابی کمی/ نمره ای, استفاده از بازخورد و پسخوراند وارائه ی انواع آن را به عنوان دستاورد خود ارزشیابی نوین در سراسر نظام های آموزشی جهان قرارداده تا معلّمان ارجمند با نظر به پیکره ی پژوهش, در نگرش خود نسبت به مثلث«رویداد-درونداد – برونداد»بعد ازبرگزاری آزمون-آزمونک شفاهی ومدادکاغذی زبان فارسی در ارزشیابی توصیفی نسبت به ارزشیابی نمره ای/ کمی تغییر ایجاد نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کمری، حسین، و شکوهی، شهرام. (1399). مقوله های تصحیح وجلوگیری از تثبیت شدگی خطاهای زبانی در آموزش زبان دوم. پژوهشنامه اورمزد، -(53 )، 156-174. SID. https://sid.ir/paper/525995/fa

    Vancouver: کپی

    کمری حسین، شکوهی شهرام. مقوله های تصحیح وجلوگیری از تثبیت شدگی خطاهای زبانی در آموزش زبان دوم. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1399؛-(53 ):156-174. Available from: https://sid.ir/paper/525995/fa

    IEEE: کپی

    حسین کمری، و شهرام شکوهی، “مقوله های تصحیح وجلوگیری از تثبیت شدگی خطاهای زبانی در آموزش زبان دوم،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 53 ، pp. 156–174، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525995/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button