مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

383
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

291
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه جذابیت برند کارفرما وگرایش به مهاجرت: مطالعه نقش تعدیل گر امکان مهاجرت

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف این مقاله مطالعه رابطه جذابیت برند کارفرمایان ایرانی و کاهش تمایل نخبگان برای مهاجرت, و نقش امکان مهاجرت در تعدیل این رابطه, می باشد. دراین پژوهش ترکیبی, با انجام مصاحبه های نیمه ساختار یافته, با 44 دانشجوی سال آخر تعدادی از دانشگاه های مهندسی تهران شاخص های جذابیت برند کارفرما شناسایی و سپس, از پرسشنامه بومی شده جذابیت برند کارفرما و پرسشنامه های استاندارد امکان مهاجرت و گرایش به مهاجرت استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل 12624 دانشجوی سال آخر در مقاطع مختلف دانشگاه های فنی و مهندسی برتر ایران بر اساس رتبه بندی شانگهای (2017), می باشد, که با نمونه گیری تصادفی طبقه ای, از 694 نفر اطلاعات جمع آوری شد. در تحلیل داده های کیفی از روش تحلیل تم و برای تحلیل داده های کمّی از مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرم افزار پی ال اس استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد جذابیت برند کارفرما با کاهش گرایش به مهاجرت دانشجوها رابطه معنی داری دارد و این رابطه توسط متغیر امکان مهاجرت تعدیل می شود. برمبنای یافته های پژوهش, می توان انتظار داشت با ارتقاء جذابیت برند کارفرمایی در ارزش های اقتصادی, توسعه ای, نوآوری و اجتماعی, گرایش نخبگان به مهاجرت کاهش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شوقی لرد، الهه، علیزاده ثانی، محسن، شیرخدایی، میثم، و عرب کلمری، محبوبه. (1398). رابطه جذابیت برند کارفرما وگرایش به مهاجرت: مطالعه نقش تعدیل گر امکان مهاجرت. علوم مدیریت ایران، 14(53 )، 67-78. SID. https://sid.ir/paper/526209/fa

    Vancouver: کپی

    شوقی لرد الهه، علیزاده ثانی محسن، شیرخدایی میثم، عرب کلمری محبوبه. رابطه جذابیت برند کارفرما وگرایش به مهاجرت: مطالعه نقش تعدیل گر امکان مهاجرت. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1398؛14(53 ):67-78. Available from: https://sid.ir/paper/526209/fa

    IEEE: کپی

    الهه شوقی لرد، محسن علیزاده ثانی، میثم شیرخدایی، و محبوبه عرب کلمری، “رابطه جذابیت برند کارفرما وگرایش به مهاجرت: مطالعه نقش تعدیل گر امکان مهاجرت،” علوم مدیریت ایران، vol. 14، no. 53 ، pp. 67–78، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526209/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button