مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

933
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

942
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرما

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 280

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تاثیر ابعاد شخصیت بر احساس, اعتماد و جذابیت در برند کارفرما است. پژوهش حاظر از حیث هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی همبستگی است. جامعه آماری شامل 13000 نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و 147 نفر از کارکنان شرکت نفت در شهر اردبیل می باشد. بر این اساس تعداد 410 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای اندازه گیری ابعاد شخصیتی برند کارفرما مدل لیونس و همکاران (2005), احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما مدل های چاودری و هالبروک (2001) و براکوس (2009) و جذابیت برند کارفرما مدل رامپل و کنینگ (2012) مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با روش مدل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرم افزار پی ال اس انجام گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که بین ابعاد شخصیتی برند کارفرما و احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین رابطه مثبت و معنادار در بین احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما با جذابیت برند کارفرما تایید شد. همچنین نوع جامعه آماری (کارکنان یا دانشجویان) در تأثیر شخصیت برند بر احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما مؤثر بود؛ اما تأثیر احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما بر جذابیت برند کارفرما بین دو جامعه آماری تفاوت معناداری نداشت و فرضیه آن مورد تایید قرار نگرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمانی، ناصر، ابراهیم پور، حبیب، عسگرنژادنوری، باقر، و حسن زاده، محمد. (1397). تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس, اعتماد و جذابیت در برند کارفرما. مطالعات رفتار سازمانی، 7(4 (پیاپی 28) )، 245-280. SID. https://sid.ir/paper/245494/fa

    Vancouver: کپی

    رحمانی ناصر، ابراهیم پور حبیب، عسگرنژادنوری باقر، حسن زاده محمد. تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس, اعتماد و جذابیت در برند کارفرما. مطالعات رفتار سازمانی[Internet]. 1397؛7(4 (پیاپی 28) ):245-280. Available from: https://sid.ir/paper/245494/fa

    IEEE: کپی

    ناصر رحمانی، حبیب ابراهیم پور، باقر عسگرنژادنوری، و محمد حسن زاده، “تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس, اعتماد و جذابیت در برند کارفرما،” مطالعات رفتار سازمانی، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 245–280، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/245494/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button