Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

436
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

267
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش داروشناسی به صورت هدف دار و مبتنی بر بازی بر نمرات داروشناسی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 83

چکیده

 زمینه و هدف: سطح ناکافی دانش دارویی دانشجویان پرستاری, خطر بروز اشتباهات دارویی را به دنبال دارد و این امر یکی از بزرگ ترین نگرانی های مربیان بالینی است. لذا مطالعه حاضر در جهت تدوین برنامه آموزشی مناسب با هدف تعیین اثربخشی آموزش داروشناسی به صورت هدف دار و مبتنی بر بازی بر نمرات داروشناسی دانشجویان پرستاری انجام گرفته است. روش بررسی: این مطالعه مداخله ای نیمه تجربی در سال 98-1397 به صورت سرشماری, در دانشجویان پرستاری ترم 3 دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام گرفت. مداخله شامل آموزش داروشناسی بالینی در قالب بازی طی یک دوره کارآموزی (شامل 10جلسه) بود. جلسه اول تا سوم شامل برگزاری کلاس نظری داروشناسی, جلسه چهارم تا نهم شامل اجرای بازی, کلاس نظری و کار بالینی, جلسه دهم شامل برنامه مرور ایستگاهی و برنامه رقابتی استخر اطلاعات دارویی بود. «آزمون داروشناسی» قبل و بعد از مداخله انجام گرفت. داده ها از طریق آزمون تی زوجی در نرم افزار SPSS نسخه 18 تحلیل شد. یافته ها: 77 دانشجو تا پایان مطالعه حضور داشتند که 42 نفر زن و 35 نفر مرد بودند. میانگین سنی آنان 2± 21 سال, معدل کل دانشجویان 81/3± 57/15 و میانگین نمره داروشناسی آنان 42/3± 74/14 بود. براساس نتایج آزمون, میانگین نمره پیش آزمون 83/5± 06/26 و پس-آزمون 02/4± 58/31 بود که بیانگر اختلاف معنادار بین قبل و بعد از مداخله است (001/0>p). نتیجه گیری: این برنامه آموزشی هدفمند منجر به افزایش سطح نمرات داروشناسی دانشجویان پرستاری شد و می تواند به عنوان روشی مناسب جهت ارتقای دانش و درک داروشناسی دانشجویان استفاده گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، ویدا، حیدری، مریم، نعیمی، سمانه، و مرادبیگی، خدیجه. (1400). اثربخشی آموزش داروشناسی به صورت هدف دار و مبتنی بر بازی بر نمرات داروشناسی دانشجویان پرستاری. حیات، 27(1 )، 72-83. SID. https://sid.ir/paper/526783/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی ویدا، حیدری مریم، نعیمی سمانه، مرادبیگی خدیجه. اثربخشی آموزش داروشناسی به صورت هدف دار و مبتنی بر بازی بر نمرات داروشناسی دانشجویان پرستاری. حیات[Internet]. 1400؛27(1 ):72-83. Available from: https://sid.ir/paper/526783/fa

    IEEE: کپی

    ویدا رحیمی، مریم حیدری، سمانه نعیمی، و خدیجه مرادبیگی، “اثربخشی آموزش داروشناسی به صورت هدف دار و مبتنی بر بازی بر نمرات داروشناسی دانشجویان پرستاری،” حیات، vol. 27، no. 1 ، pp. 72–83، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526783/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا