مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

286
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارت های دیداری بر ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای اختلال صرع

صفحات

 صفحه شروع 431 | صفحه پایان 439

چکیده

 زمینه و هدف: صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی است که در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل شده است. هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارتهای دیداری بر ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای اختلال صرع می باشد. روش پژوهش: این پژوهش از نوع شبه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری آن کلیه کودکان دارای اختلالات صرع شهرستان مشهد است, که از این بین 30 نفر از کودکان به صورت در دسترس انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش آزمون تمرکز کامپیوتریCOG (2012) و آزمون ادراک دیداری فراستیگ (1982) بود. برای تحلیل داده ها از میانگین, انحراف استاندارد و روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین میانگین نمرات پس آزمون ادراک دیداری (01/0˂ P) و تمرکز (05/0˂ P) بعد از حذف اثر پیش آزمون, در گروه آزمایشی تفاوت معنی داری وجود دارد. به این صورت که میانگین نمرات پس آزمون گروه آزمایش به طور معنی داری بیشتر از گروه گواه بود. به این ترتیب استفاده از بازی های رایانه ای در مهارتهای دیداری باعث افزایش ادراک دیداری و تمرکز می شود. نتیجه گیری: با توجه به یافته ها, با استفاده از بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارت های دیداری می توان ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای صرع را بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دمهری، فرنگیس، مقدادی، سما، و سعیدمنش، محسن. (1399). اثربخشی بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارت های دیداری بر ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای اختلال صرع. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 27(3 )، 431-439. SID. https://sid.ir/paper/526859/fa

    Vancouver: کپی

    دمهری فرنگیس، مقدادی سما، سعیدمنش محسن. اثربخشی بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارت های دیداری بر ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای اختلال صرع. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1399؛27(3 ):431-439. Available from: https://sid.ir/paper/526859/fa

    IEEE: کپی

    فرنگیس دمهری، سما مقدادی، و محسن سعیدمنش، “اثربخشی بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارت های دیداری بر ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای اختلال صرع،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 27، no. 3 ، pp. 431–439، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button