مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

133
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

104
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش مکان و سرمایه فکری در دستیابی به مزیت رقابتی و ارتقاء عملکرد کسب و کارهای کوچک پوشاک

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 239

چکیده

 امروزه دستیابی به مزیت رقابتی به عنوان یکی از مهم­ ترین گام­ های اولیه شرکت­ ها برای ورود به بازارها و گسترش فعالیت­ های خود و موفقیت در این بازارها محسوب می­ شود. از طرفی, با افزایش رقابت­ پذیری بین شرکت­ ها, توجه به مزیت رقابتی به ویژه در کسب­ کارهای کوچک افزایش پیدا کرده است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه و بررسی تأثیر مکان بر مزیت رقابتی از طریق نقش میانجی سرمایه فکری (سرمایه انسانی, ساختاری و ارتباطی) در میان کسب­ و­ کارهای کوچک پوشاک انجام پذیرفته است. تحقیق از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ روش تحقیق و نحوه گردآوری ­ داده­ ها, از نوع توصیفی-پیمایشی می­ باشد. جامعه آماری مشتمل بر کسب­ وکارهای کوچک پوشاک بود که تعداد 400 پرسشنامه استاندارد که برای روایی آن از روایی صوری و همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده بود, به شیوه نمونه­ گیری در دسترس در میان شرکت­ ها توزیع شد که از این تعداد تنها 363 پرسشنامه مورد تحلیل قرار گرفت. از رویکرد مدل­ سازی معادلات ساختاری مبتنی بر کواریانس برای بررسی فرضیه­ ها و تأیید مدل مفهومی تحقیق استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان می­ دهد, مکان بر سرمایه انسانی, ساختاری, ارتباطی و مزیت رقابتی تأثیر مثبت معناداری دارد, همچنین ابعاد سرمایه فکری نیز تاثیر مثبت معناداری بر مزیت رقابتی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی سلطانی، مهدی، و آذر، عادل. (1399). نقش مکان و سرمایه فکری در دستیابی به مزیت رقابتی و ارتقاء عملکرد کسب و کارهای کوچک پوشاک. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 12(24 )، 209-239. SID. https://sid.ir/paper/527317/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی سلطانی مهدی، آذر عادل. نقش مکان و سرمایه فکری در دستیابی به مزیت رقابتی و ارتقاء عملکرد کسب و کارهای کوچک پوشاک. پژوهشنامه مدیریت اجرایی[Internet]. 1399؛12(24 ):209-239. Available from: https://sid.ir/paper/527317/fa

    IEEE: کپی

    مهدی دهقانی سلطانی، و عادل آذر، “نقش مکان و سرمایه فکری در دستیابی به مزیت رقابتی و ارتقاء عملکرد کسب و کارهای کوچک پوشاک،” پژوهشنامه مدیریت اجرایی، vol. 12، no. 24 ، pp. 209–239، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/527317/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button