مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

262
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابعاد و مولفه های اجتماع یادگیری حرفه ای معلمان: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 341 | صفحه پایان 369

چکیده

 پژوهش از نوع تحقیقات کیفی بود. گردآوری دادهها در دو مرحله انجام گرفت: در مرحله اول روش نمونه گیری به صورت هدفمند در دسترس بود که 14 واحد مطالعاتی به دست آمده و در مرحله دوم, با مصاحبه با جامعه معلمان و صاحبنظران حوزه آموزشوپرورش بهصورت هدفمند از نوع گلوله برفی 15 نفر مشارکت داده شد. برای بررسی روایی در بخش بررسی اسناد, از چکلیست محققساخته و در بخش مصاحبه, جهت تعیین روایی سؤالات مصاحبه از نظرات 1 تن از متخصصانی که در این زمینه صاحبنظر بودند, استفاده گردید. برای بررسی پایایی در هر دو مرحله از روش پایایی بین کدگذاران استفاده گردید. رویکرد تحلیل از نوع بر آینده (گلیزری), با 2 مرحله اصلی کدگذاری و در طی 3 گام, کدگذاری باز, محوری و گزینشی صورت پذیرفت. نتایج به دست آمده به صورت کلی نشان داد که ابعاد و مؤلفه های اجتماع یادگیری حرفه ای دارای سه شاخص اصلی فردی, گروهی و سازمانی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفاعی، ژیار، حسنی، رفیق، و محمدی، مجید. (1399). ابعاد و مولفه های اجتماع یادگیری حرفه ای معلمان: یک مطالعه کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(1 )، 341-369. SID. https://sid.ir/paper/527407/fa

    Vancouver: کپی

    رفاعی ژیار، حسنی رفیق، محمدی مجید. ابعاد و مولفه های اجتماع یادگیری حرفه ای معلمان: یک مطالعه کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(1 ):341-369. Available from: https://sid.ir/paper/527407/fa

    IEEE: کپی

    ژیار رفاعی، رفیق حسنی، و مجید محمدی، “ابعاد و مولفه های اجتماع یادگیری حرفه ای معلمان: یک مطالعه کیفی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 1 ، pp. 341–369، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/527407/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button