مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

854
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی سال پنجم ابتدایی بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 171

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی جایگاه مولفه های خلاقیت گیلفورد در کتاب درسی علوم تجربی پنجم ابتدایی می باشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری این پژوهش شامل یک جلد کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1399. 1400 بوده و فرم تحلیل محتوا با توجه به مؤلفه های خلاقیت گیلفورد بوده است. یافته ها حاکی از آن است که کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی تاکید بیش از حد به سطح حافظه شناختی و تفکر همگرا دارد و به تفکر واگرا و تفکر ارزشیاب در حد ضعیفی توجه نموده و این امر موجب شده که در محتوای کتاب درسی علوم تجربی پنجم ابتدایی بین سطوح گوناگون خلاقیت گیلفورد تعادل مناسبی وجود نداشته باشد و بایستی در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارسن، فرزانه. (1400). تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی سال پنجم ابتدایی بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد. پژوهشنامه اورمزد، -(54 (ضمیمه شماره 2))، 153-171. SID. https://sid.ir/paper/527458/fa

    Vancouver: کپی

    ارسن فرزانه. تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی سال پنجم ابتدایی بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1400؛-(54 (ضمیمه شماره 2)):153-171. Available from: https://sid.ir/paper/527458/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه ارسن، “تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی سال پنجم ابتدایی بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 54 (ضمیمه شماره 2)، pp. 153–171، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/527458/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button