مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اختلالات میدان دید چشم آمبلیوپ در مقایسه با چشم سالم

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 20

چکیده

 هدف: بررسی تغییرات میدان دید در بیماران مبتلا به آمبلیوپی یکطرفه. مواد و روشها: در طی یک مطالعه آینده نگر, 33 بیمار به آمبلیوپی (17 بیمار آنیزومترپیک, 6 بیمار استرابیسمیک و 10 بیمار توام) تحت بررسی پریمتریک هر دو چشم با برنامه C-30-2 SITA Standard در دستگاه Humphrey قرار گرفتند. تغییرات probability plot ها, آستانه تحریک فووآ (foveal threshold), متوسط تغییرات (mean deviation), متوسط آستانه (average threshold) و متوسط آستانه در 10, 20 و 30 درجه مرکزی, متغیرهای مورد بررسی بودند. یافته ها: 22 بیمار (66%) در میدان دید چشم آمبلیوپ اختلال داشتند ) 19بیمار generalized depression و 3 بیمار (paracentral scotoma. متوسط متغییرهای foveal threshold, mean deviation,average threshold  و average threshold  در 10, 20 و 30 درجه مرکزی در چشم آمبلیوپ نسبت به چشم سالم به طور معنی داری پایین بود که به معنای افت حساسیت منتشر در چشم آمبلیوپ نسبت به چشم سالم بود. نتیجه گیری: میدان دید چشم آمبلیوپ نسبت به چشم سالم افت حساسیت منتشر و خفیف دارد و در آن اختلال فوکال دیده نمی شود. اما نرم افزار برنامه SITA, این افت حساسیت خفیف را در اکثر بیماران به صورت نقاط زیر 5% نشان می دهد که اطراف مرکز تجمع پیدا کرده اند و در نتیجه میدان دید بیمار را غیر طبیعی نشان می دهد. این یافته ها, در بیماران آمبلیوپ در صورت عدم وجود شواهد دیگر دال بر بیماری, نیاز به بررسی بیشتر ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انوری، فرامرز، مجیدی، علیرضا، زارعی، رضا، کشت کارجعفری، علیرضا، و احدزادگان، ایرج. (1384). اختلالات میدان دید چشم آمبلیوپ در مقایسه با چشم سالم. مجله چشم پزشکی ایران، 18(2)، 7-20. SID. https://sid.ir/paper/53045/fa

    Vancouver: کپی

    انوری فرامرز، مجیدی علیرضا، زارعی رضا، کشت کارجعفری علیرضا، احدزادگان ایرج. اختلالات میدان دید چشم آمبلیوپ در مقایسه با چشم سالم. مجله چشم پزشکی ایران[Internet]. 1384؛18(2):7-20. Available from: https://sid.ir/paper/53045/fa

    IEEE: کپی

    فرامرز انوری، علیرضا مجیدی، رضا زارعی، علیرضا کشت کارجعفری، و ایرج احدزادگان، “اختلالات میدان دید چشم آمبلیوپ در مقایسه با چشم سالم،” مجله چشم پزشکی ایران، vol. 18، no. 2، pp. 7–20، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/53045/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button