مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,260
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نخبه دانشگاه اصفهان از مولفه های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 232 | صفحه پایان 247

چکیده

 از مسایلی که در دهه گذشته در حوزه گفتمان سیاسی ایران مطرح بوده, پدیده «فرار مغزها» است که نه تنها در مورد کشور ما صدق می کند بلکه گریبان گیر اکثر کشورهای در حال توسعه است و زیان های جبران ناپذیری را به دنبال داشته است. از طرف دیگر میزان نارضایتی مغزها یا نخبگان دانشگاهی به طور مستقیم بر میزان عملکرد آن ها تاثیر دارد به طوری که با توجه به کارآیی مورد انتظار از نخبگان دانشگاهی و نتایج مترتب بر به کارگیری آنان از حساسیت بسیاری برخوردار است که باید به آن توجه شود. به دلیل اهمیت مساله پژوهشگران با هدف بررسی میزان رضایت مندی نخبگان از مولفه های آموزشی به تحقیق پرداختند. روش تحقیق از نوع توصیفی با جامعه آماری 103 نفر از نخبگان دانشگاهی دانشگاه اصفهان بود که از بین آنان به صورت نمونه گیری تصادفی ساده 48 نفر انتخاب شدند و با پرسشنامه محقق ساخته با ضریب اعتبار %85 و روایی مورد نظر کارشناسان داده ها جمع آوری گردید. سپس داده ها با استفاده از آمارهای توصیفی و آزمون استنباطی نظیر آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون توکی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین رضایت مندی دانشجویان و مولفه های چهارگانه «سازمانی», «فردی», «محیطی» و «آموزشی», رابطه وجود دارد. مقایسه مولفه ها نشان داد که بالاترین رضایت مندی مربوط به مولفه «سازمانی» و کم ترین آن ها از مولفه «فردی» بود. هم چنین بین جنس سابقه تحصیل و رشته, با رضایت مندی رابطه معنا دار مشاهده شد. نتایج نشان داد که بین وضع موجود و مطلوب نیز فاصله وجود دارد که این فاصله در مورد مولفه ها متفاوت است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بختیارنصرآبادی، حسنعلی، و نوروزی، رضاعلی. (1385). بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نخبه دانشگاه اصفهان از مولفه های آموزشی. مجله روانشناسی، 10(2 (پیاپی 38))، 232-247. SID. https://sid.ir/paper/54385/fa

Vancouver: کپی

بختیارنصرآبادی حسنعلی، نوروزی رضاعلی. بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نخبه دانشگاه اصفهان از مولفه های آموزشی. مجله روانشناسی[Internet]. 1385؛10(2 (پیاپی 38)):232-247. Available from: https://sid.ir/paper/54385/fa

IEEE: کپی

حسنعلی بختیارنصرآبادی، و رضاعلی نوروزی، “بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان نخبه دانشگاه اصفهان از مولفه های آموزشی،” مجله روانشناسی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 38)، pp. 232–247، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54385/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button