مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,080
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین استفاده زبان آموزان از راهبردهای یادگیری زبان و عملکرد آنها در آزمون بندش

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 80

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 ارتباط بین آزمون های توانایی زبانی و راهبردهای یادگیری زبان در مطالعات مربوط به عملکرد زبان آموزان در آزمون در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. مع هذا تاکنون این ارتباط بر اساس راهبردهای پاسخ دادن به پرسش های آزمون بررسی شده است. بررسی حاضر به این ارتباط از منظر راهبردهای یادگیری عام زبان می پردازد. بدین منظور آزمون بندش به مثابه مقیاسی یکپارچه برای سنجش توانایی زبانی و نیز پرسشنامه ای متشکل از 70 پرسش در مورد شش گروه از راهبردهای یادگیری زبان (حافظه ای، شناختی، جبرانی، فراشناختی ، عاطفی و اجتماعی) به 764 زبان آموز ارائه شد. نتایج به دست آمده دال بر دو استنتاج است. نخست اینکه آزمون بندش دارای همبستگی معنی دار با گروه شناختی از راهبردهای یادگیری زبان است. دوم اینکه آزمون بندش نمی تواند کلیت راهبردهای یادگیری زبان خصوصاً راهبردهای فراشناختی را بسنجد که بیش از سایر راهبردها در فرایند یادگیری زبان مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج این بررسی حاکی از آن است که آزمون بندش تصویری محدود و ناقص از فرایند یادگیری زبان که در استفاده زبان آموزان از راهبردهای یادگیری زبان تبلور یافته است، ارائه می کند. افزون بر این ، اعتبار بخشی به آزمون باید مبتنی بر هر دو مولفه یعنی حاصل یادگیری و فرایند یادگیری باشد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تاج الدین، ضیاالدین. (1383). ارتباط بین استفاده زبان آموزان از راهبردهای یادگیری زبان و عملکرد آنها در آزمون بندش. مجله زبانشناسی کاربردی، 7(1)، 63-80. SID. https://sid.ir/paper/55201/fa

    Vancouver: کپی

    تاج الدین ضیاالدین. ارتباط بین استفاده زبان آموزان از راهبردهای یادگیری زبان و عملکرد آنها در آزمون بندش. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1383؛7(1):63-80. Available from: https://sid.ir/paper/55201/fa

    IEEE: کپی

    ضیاالدین تاج الدین، “ارتباط بین استفاده زبان آموزان از راهبردهای یادگیری زبان و عملکرد آنها در آزمون بندش،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 7، no. 1، pp. 63–80، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button