مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

به نظرات دانشجویان مان اهمیت دهیم! همیاری در کلاس: آری یا خیر؟

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 86

چکیده

 با گسترش روشهایی که بر فرآیند نگارش تاکید دارند فراگیری و آموزش به روش همیاری - که بر تیوری کانسترا کتیویسم استوار است - جایگاه ویژه ای در کلاسهای نگارش یافته است. تحقیق حاضر به بررسی تثیر استفاده از همیاری در کلاسهای نگارش پرداخته است. شرکت کنندگان این پژوهش را 120 نفر از دانشجویان رشته زبان انگلیسی که در حال گذراندن درس نگارش خود با محقق می باشند و 26 نفر از مدرسان با حداقل 3 سال سابقه تدریس این درس در مقاطع دانشگاهی تشکیل می دهند. داده ها براساس پرسشنامه هایی جداگانه که در ابتدا و انتهای ترم برای دانشجویان و یک پرسشنامه برای مدرسین اجرا شد بدست آمد. با پاسخ دادن به این پرسشنامه ها دانشجویان میزان علاقه خود را به فعالیتهای کلاسی و مدرسین نظر خود را در باره ترجیح های یادگیری دانشجویان بیان کرده اند. یافته های تحقیق حاکی از استقبال دانشجویان از همیاری می باشد. نظر مدرسین درباره روشهایی که دانشجویان علاقمند به یادگیری هستند با نظرهای واقعی دانشجویان متفاوت است. بکارگیری همیاری چنانچه بدقت طرح شود به تعاملی معنادار منجر خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    معرفت، فهیمه. (1382). به نظرات دانشجویان مان اهمیت دهیم! همیاری در کلاس: آری یا خیر؟ . مجله زبانشناسی کاربردی، 6(2)، 69-86. SID. https://sid.ir/paper/55223/fa

    Vancouver: کپی

    معرفت فهیمه. به نظرات دانشجویان مان اهمیت دهیم! همیاری در کلاس: آری یا خیر؟ . مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1382؛6(2):69-86. Available from: https://sid.ir/paper/55223/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه معرفت، “به نظرات دانشجویان مان اهمیت دهیم! همیاری در کلاس: آری یا خیر؟ ،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 6، no. 2، pp. 69–86، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55223/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button