Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,059
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارهای ارتباطی در گفتار معلم

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 44

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مطالعه کاربرد راهکارهای ارتباطی در گفتار معام در کلاس های درس زبان خارجی یا زبان دوم می باشد . "راهکارهای ارتباطی" به تغییراتی اطلاق می شود که به منظور تسهیل در فرآیند ارتباط توسط گوینده در گفتار اعمال می شود . در این پژوهش تلفیقی از روش های تحقیق کمی و کیفی بکار رفته تا نوع ، بسامد و الگوهای بکار رفته و راهکارهای ارتباطی در درجه اول با توجه به متغیرهای زبان مادری معلم ، محیط آموزشی و در درجه دوم با توجه به هدف آموزشی گفتار در مراحل مختلف یک درس استاندارد مشخص گردد . تجزیه و تحلیل داده های پژوهش که شامل 27 درس ضبط شده از سه معلم انگلیسی زبان و شش معام فارسی زبان در سه موسسه آموزشی مختلف می باشد نشان داد که معلمان از دو نوع راهکار ارتباطی ( Conversational Modification and Lexical Compensatory Strategies ) بسامد متفاوتی استفاده می کنند . در مقایسه گروهها مشخص شد که نتها نوع فعالیت های یاددهی – یادگیری در نوع و بسامد راهکارها تفاوت ایجاد می کند . مطالعه موردی روی سه نفر از معلمان نشان داد که هدف آموزشی گفتار در مراحل مختلف درس نیز بر نوع و بسامد راهکارهای ارتباطی تاثیر می گذارد . نتایج تحقیق بر این نکات تاکید می کنند که اولا راهکارهای ارتباطی بخش مهمی از گفتار معلم را تشکیل می دهند ، ثانیا کاربرد راهکارها برای همه معلمان اعم از بومی زبان و غیر بومی زبان اهمیت دارد ، ثالثا نوع و بسامد راهکارها به هدف گفتار ونوع فعالیت یاددهی – یادگیری بستگی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عنانی سراب، محمدرضا. (1384). راهکارهای ارتباطی در گفتار معلم . مجله زبانشناسی کاربردی، 7(2)، 1-44. SID. https://sid.ir/paper/55224/fa

    Vancouver: کپی

    عنانی سراب محمدرضا. راهکارهای ارتباطی در گفتار معلم . مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1384؛7(2):1-44. Available from: https://sid.ir/paper/55224/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا عنانی سراب، “راهکارهای ارتباطی در گفتار معلم ،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 7، no. 2، pp. 1–44، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55224/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا