مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدریس فرمهای تعدیل کننده درخواست در زبان دوم: بررسی میزان تاثیر فعالیت های ورود محور و تولید محور

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 30

چکیده

 این تحقیق به بررسی تاثیر فعالیت های تمرکزی(focused tasks)  بر روی پیشرفت توانش کاربردی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجه پرداخته است. بدین منظور, محققین تاثیر آگاهی انگیزی (Consciousness Raising) به عنوان یک فعالیت ورود محور و املا-انشا) Dictogloss که یک فعالیت مشارکتی تولیدی محسوب می گردد) را به عنوان یک فعالیت تولید محور مورد مقایسه قرار داده اند. در آغاز, 147 زبان آموز انگلیسی ایرانی با شرکت در مطالعه, محققین را در ساخت ابزار تحقیق یعنی پرسشنامه درک, تستهای تشخیص و تولید یاری نمودند. در همین راستا, 43 بومی آمریکایی انگلیسی زبان برای ساختن تست تشخیص و مواد آموزشی برای انجام تحقیق دعوت به همکاری شدند. برای انجام تحقیق, 60 زبان آموز انگلیسی فارسی زبان بر اساس نمراتشان در آزمون سطح آکسورد (2004) به دو گروه همگن تقسیم گردیدند. این گروهها به طور تصادفی در یکی از شرایط آموزشی آگاهی انگیزی به عنوان یک فعالیت ورود محور و املا-انشا به عنوان یک فعالیت تولید محور قرار گرفتند. این دو فعالیت برای ارائه آموزش به مدت هشت جلسه مورد استفاده قرار گرفتند. بر اساس نتایج پرسشنامه و تستها, تاثیر آموزش (از پیش آزمون تا پس آزمون اول) و زمان (از پس آزمون اول تا پس آزمون دوم) باعث تفاوت معناداری بین دو گروه نگردید. نتایج پرسشنامه و تستها نشانگر پیشرفت معنادار شرکت کنندگان در هر دو فعالیت در پس آزمون اول و دوم نسبت به پیش آزمون میباشد. شرکت کنندگان در هر دو فعالیت توانستند تاثیر مثبت آموزش را در پس آزمون دوم بر روی پرسشنامه درک و تست تولید حفظ نمایند. اما در مورد تست تشخیص, شرکت کنندگان در فعالیت تولید محور نتوانستند تاثیر مثبت آموزش را در پس آزمون دوم حفظ نمایند. اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسی, در بخش انگلیسی قابل رویت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، عبدالحسین، غفارثمر، رضا، و یزدانی مقدم، مسعود. (1390). تدریس فرمهای تعدیل کننده درخواست در زبان دوم: بررسی میزان تاثیر فعالیت های ورود محور و تولید محور. مجله زبانشناسی کاربردی، 14(2)، 1-30. SID. https://sid.ir/paper/55243/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی عبدالحسین، غفارثمر رضا، یزدانی مقدم مسعود. تدریس فرمهای تعدیل کننده درخواست در زبان دوم: بررسی میزان تاثیر فعالیت های ورود محور و تولید محور. مجله زبانشناسی کاربردی[Internet]. 1390؛14(2):1-30. Available from: https://sid.ir/paper/55243/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحسین احمدی، رضا غفارثمر، و مسعود یزدانی مقدم، “تدریس فرمهای تعدیل کننده درخواست در زبان دوم: بررسی میزان تاثیر فعالیت های ورود محور و تولید محور،” مجله زبانشناسی کاربردی، vol. 14، no. 2، pp. 1–30، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55243/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button