مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,961
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر جلسات مشاوره حضوری آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان فرزندان خانواده های طلاق

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 37

چکیده

 زمینه و هدف: کودکان طلاق در معرض مسایل زیادی از قبیل اختلالات روانی و شخصیتی و کمبود توانایی های ارتباط اجتماعی هستند. هدف برنامه آموزش مهارت های زندگی ارتقای مهارت های روانی اجتماعی در برخورد با چالش های طبیعی که در زندگی با آن روبرو می شوند, می باشد. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر جلسات مشاوره حضوری بر سلامت روان در فرزندان زوجین طلاق گرفته در شهرکرد انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه مداخله ای 60 کودک طلاق به روش در دسترس در شهرستان شهرکرد انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه 30 نفری شاهد و مداخله تقسیم شدند. پس از تکمیل پیش آزمون با استفاده از پرسشنامه توانایی ها و مشکلات (SDQ) فرم والدین در هر دو گروه, آموزش گروه مداخله به صورت جلسه ای یکی از مهارت های ده گانه زندگی با حضور والدین و با تاکید بر مشکلات کودکان طلاق انجام شد. پس از دو ماه پرسشنامه توانایی ها و مشکلات مجددا برای هر دو گروه تکمیل گردید و اطلاعات به کمک آزمون های آماری t مستقل, t زوجی و کای اسکور آنالیز گردید.یافته ها: قبل از آموزش میانگین نمره دو گروه از نظر علایم هیجانی, اختلال سلوک, پیش فعالی, مشکلات با همسالان, رفتار مطلوب اجتماعی و نمره کل پرسشنامه و بعد از آموزش در علائم هیجانی, پیش فعالی و رفتار مطلوب اجتماعی اختلاف معنی دار وجود نداشت (P>0.05) در حالی که بعد از آموزش میانگین نمره در اختلال سلوک, مشکلات با همسالان و نمره کل پرسشنامه در گروه مداخله به طور معنی دار کمتر بود (P<0.05).نتیجه گیری: برگزاری جلسات حضوری و گروهی آموزش مهارت های زندگی با تاکید بر مشکلات کودکان طلاق, برای خانواده ها و کودکان در افزایش سلامت روانی کودکان آنها موثر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رییسی، رویا، گنجی، فروزان، شاه مرادی، رضوان، مردان پورشهرکردی، الهام، شمیان، آلبرت، نکویی، افسانه، فانیان، نسرین، و نیک فرجام، مسعود. (1391). تاثیر جلسات مشاوره حضوری آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان فرزندان خانواده های طلاق. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، 14(4)، 30-37. SID. https://sid.ir/paper/58616/fa

    Vancouver: کپی

    رییسی رویا، گنجی فروزان، شاه مرادی رضوان، مردان پورشهرکردی الهام، شمیان آلبرت، نکویی افسانه، فانیان نسرین، نیک فرجام مسعود. تاثیر جلسات مشاوره حضوری آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان فرزندان خانواده های طلاق. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)[Internet]. 1391؛14(4):30-37. Available from: https://sid.ir/paper/58616/fa

    IEEE: کپی

    رویا رییسی، فروزان گنجی، رضوان شاه مرادی، الهام مردان پورشهرکردی، آلبرت شمیان، افسانه نکویی، نسرین فانیان، و مسعود نیک فرجام، “تاثیر جلسات مشاوره حضوری آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان فرزندان خانواده های طلاق،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، vol. 14، no. 4، pp. 30–37، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58616/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button