مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

986
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

579
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر استقرار سامانه نوبت دهی تلفنی بر رضایت مراجعین پلی کلینیک فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 52

چکیده

 زمینه و هدف: رضایت بیمار شاخصی برای ارزیابی خدمات است و سنجش کارآیی و کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در بخش بهداشت و درمان از اولویت های مهم وزارت بهداشت است. به همین منظور این مطالعه, باهدف بررسی تاثیر استقرار سامانه نوبت دهی تلفنی بر رضایت مراجعین پلی کلینیک فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد انجام شد.روش بررسی: این مطالعه تحلیلی- مقطعی در پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد در سال1392 انجام شد. پرسشنامه رضایت سنجی استاندارد با بررسی700 نفر از مراجعین این مرکز قبل و بعد از استقرار سامانه نوبت دهی تکمیل گردید. اطلاعات توسط شاخص های آماری توصیفی و استنباطی با نرم افزار SPSS نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین امتیاز رضایت مراجعه کنندگان در سال 1391, معادل 22.5±5.7 و در سال 1392, 23.7±6.3 بود که تفاوت 2 سال ازنظر آماری نشانگر ارتباط معنی دار پس از استقرار سیستم مکانیزه نوبت دهی بود (P=0.002). شاخص های سیستم نوبت دهی, نحوه دریافت نوبت, مکان انتظار, نظافت و تمیزی کلینیک, برخورد نگهبانی, برخورد نیروی پذیرش و منشی, برخورد پزشک, نحوه ویزیت پزشک, رعایت حریم شخصی و انتخاب کلینیک برای مراجعه بعدی در مجموع 78% رضایت مندی بیماران را تبیین می کردند.نتیجه گیری: اصلاح فرایندهایی مثل نوبت دهی باعث افزایش رضایتمندی بیماران می گردد, لذا بررسی منظم و دوره ای میزان رضایتمندی بیماران و ارائه برنامه های عملیاتی برای رفع نارضایتی آنان می تواند منجر به ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی درمانی گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، مجتبی، ایازی، زهرا، ایمانی، رضا، حسینی ایرانی، سیدجلیل، محمدی، حمیرا، ملک پور، افسانه، و مسعودی، رضا. (1394). تاثیر استقرار سامانه نوبت دهی تلفنی بر رضایت مراجعین پلی کلینیک فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، 17(5)، 44-52. SID. https://sid.ir/paper/58922/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری مجتبی، ایازی زهرا، ایمانی رضا، حسینی ایرانی سیدجلیل، محمدی حمیرا، ملک پور افسانه، مسعودی رضا. تاثیر استقرار سامانه نوبت دهی تلفنی بر رضایت مراجعین پلی کلینیک فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)[Internet]. 1394؛17(5):44-52. Available from: https://sid.ir/paper/58922/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی حیدری، زهرا ایازی، رضا ایمانی، سیدجلیل حسینی ایرانی، حمیرا محمدی، افسانه ملک پور، و رضا مسعودی، “تاثیر استقرار سامانه نوبت دهی تلفنی بر رضایت مراجعین پلی کلینیک فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، vol. 17، no. 5، pp. 44–52، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58922/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا