مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,902
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

865
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قصه گویی، روشی موثر در آموزش مفاهیم پیچیده علم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 160

چکیده

 مقدمه: قصه گویی یکی از روش های آموزشی است که می تواند بدون اینکه سن مخاطب, موضوع آموزشی یا سطح یادگیری کاربرد آنها را محدود سازد, بکار رود. هدف این مطالعه مقایسه تاثیر قصه گویی و سخنرانی در انتقال مفاهیم پیچیده علم پزشکی بود. روش ها: مطالعه نیمه تجربی به صورت دو گروهی پس از آموزش در سال 1384 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. دو گروه 43 نفری از دانشجویان پزشکی در مقطع کارآموزی بالینی که مشغول گذراندن بخش پوست بودند, انتخاب شدند و به هر گروه سه مفهوم یکسان از علم پزشکی با روش های قصه گویی یا سخنرانی ساده آموزش داده شد. سپس از هر دو گروه آزمون به عمل آمد و نتایج کسب شده با آزمون آماری t مستقل در نرم افزار SPSS مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج: میانگین نمره کل کسب شده در گروه آموزش دیده با روش سخنرانی ساده 8.94±4.36 و در گروه آموزش دیده با روش قصه گویی 14.84±3.47 از نمره کل 20 و تفاوت بین دو گروه از نظر آماری معنی دار بود. نتیجه گیری: اثر قصه گویی در افزایش دانش دانشجویان دوره بالینی بیشتر از سخنرانی معمولی بود. بنابراین, توصیه می شود از این روش برای آموزش بیماری های نادر و ژنتیک استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    والی، آناهیتا. (1386). قصه گویی, روشی موثر در آموزش مفاهیم پیچیده علم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(1 (پیاپی 17))، 155-160. SID. https://sid.ir/paper/59256/fa

    Vancouver: کپی

    والی آناهیتا. قصه گویی, روشی موثر در آموزش مفاهیم پیچیده علم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(1 (پیاپی 17)):155-160. Available from: https://sid.ir/paper/59256/fa

    IEEE: کپی

    آناهیتا والی، “قصه گویی, روشی موثر در آموزش مفاهیم پیچیده علم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 155–160، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59256/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا