مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای اجرایی درآموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 مقدمه: آموزش مداوم پرستاران به دلیل رشد بی سابقه دانش حرفه ای, تغییرات سریع در سیستم بهداشت و درمان و الزام آنان به حفظ صلاحیت حرفه ای خود ضروری است؛ و راهبردهای مورد استفاده در فرآیند آموزش مداوم نقش مهمی در دستیابی به اهداف آموزش مداوم پرستاران دارد. این پژوهش با هدف بررسی تجارب پرستاران برای تبیین راهبردهای مورد استفاده در اجرای آموزش مداوم پرستاری در ایران انجام شد.روش ها: این مطالعه با رویکرد کیفی در سال 1390 انجام شد. 28 نفر از پرستاران شامل: سوپروایزرهای آموزشی, مدیران پرستاری و پرستاران با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف در این مطالعه مشارکت داده شدند. جمع آوری داده ها با مصاحبه بدون ساختار, و تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل محتوی انجام گرفت.نتایج: از داده ها سه طبقه اصلی شامل: «آموزش نمادین», «هنجارنگری» و «عملکرد وجدان مدار» حاصل شد. زیر طبقات برای «آموزش نمادین», آموزش کم بازده و آموزش غیرمرتبط با نیاز, برای «هنجارنگری» اجرای حداقل میزان آموزش و اجرای صوری فرآیند دستوری آموزش و برای «عملکرد وجدان مدار» اقدام در پوشش آموزشی همه پرستاران و اثربخش نمودن آموزش بودند.نتیجه گیری: با توجه به اهمیت عملکرد با صلاحیت پرستاران در نظام سلامت که به دنبال آموزش مداوم اثربخش حاصل می شود لازم است با ایجاد انگیزه آموزشی در پرستاران, برنامه ریزی و اجرای آموزش مطابق نیاز, پشتیبانی و نظارت موثر بر اجرا و اثربخشی آموزش, ارتقای عملکرد آنان را تسهیل نماییم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واعظی، علی اکبر، ونکی، زهره، و احمدی، فضل اله. (1392). راهبردهای اجرایی درآموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(1 (پیاپی 51))، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/59322/fa

    Vancouver: کپی

    واعظی علی اکبر، ونکی زهره، احمدی فضل اله. راهبردهای اجرایی درآموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛13(1 (پیاپی 51)):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/59322/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر واعظی، زهره ونکی، و فضل اله احمدی، “راهبردهای اجرایی درآموزش مداوم پرستاری: یک مطالعه کیفی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 1 (پیاپی 51)، pp. 1–17، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59322/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button