مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

815
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بکارگیری روش شبیه سازی رایانه ای در آموزش درس فارماکولوژی داروسازی: دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 308 | صفحه پایان 317

چکیده

 مقدمه: استفاده از شبیه سازی رایانه ای یکی از روش های جدید آموزش در علوم پزشکی است ولی تاکنون مطالعه ای در مورد بکارگیری این روش در آموزش فارماکولوژی در ایران انجام نیافته است. هدف این پژوهش, بررسی دیدگاه دانشجویان داروسازی پیرامون آموزش فارماکولوژی به کمک شبیه سازی رایانه ای بود.روش ها: در این مطالعه توصیفی-مقطعی, تعداد  30نفر دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در سال تحصیلی 88-87 واحد فارماکولوژی عملی را انتخاب نموده بودند وارد شدند. بخشی از درس با نرم افزارهای شبیه سازی رایانه ای تدریس گردید. در پایان دوره نظرات دانشجویان با پرسشنامه ای محقق ساخته اخذ گردید. داده ها با آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شد.نتایج: نمره رضایت کلی دانشجویان از بکارگیری شبیه سازی رایانه ای 0.21±3.51 بود. کمک نرم افزارها به فهم بیشتر دروس نظری فارماکولوژی بیش از 75 درصد ارزیابی گردید. میزان یادگیری و مشارکت فعال دانشجویان به ترتیب 76 و 82 درصد بیشتر از جلسات برگزار شده در آزمایشگاه بود. حدود 80 درصد دانشجویان داروسازی شرکت کننده در پژوهش, خواستار ارائه 25 الی 50 درصد فارماکولوژی عملی با این شیوه بودند. میانگین نمره رضایت مندی از روش ارزیابی پایان دوره نیز 0.24±3.54 به دست آمد.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که بکارگیری شبیه سازی رایانه ای میزان یادگیری و مشارکت فعال دانشجویان و فهم دروس تئوری فارماکولوژی را ارتقا می دهد. به نظر می رسد می توان روش آموزش این درس را بازنگری نموده و بخشی را با استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی ارائه داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی، مسلم، و اعتراف اسکویی، طاهره. (1390). بکارگیری روش شبیه سازی رایانه ای در آموزش درس فارماکولوژی داروسازی: دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(4 (پیاپی 33))، 308-317. SID. https://sid.ir/paper/59496/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی مسلم، اعتراف اسکویی طاهره. بکارگیری روش شبیه سازی رایانه ای در آموزش درس فارماکولوژی داروسازی: دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(4 (پیاپی 33)):308-317. Available from: https://sid.ir/paper/59496/fa

    IEEE: کپی

    مسلم نجفی، و طاهره اعتراف اسکویی، “بکارگیری روش شبیه سازی رایانه ای در آموزش درس فارماکولوژی داروسازی: دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 33)، pp. 308–317، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59496/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button