Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,027
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به برنامه ادغام دروس فارماکولوژی و پاتولوژی اختصاصی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: در سال های اخیر, ادغام در برنامه آموزش پزشکی عمومی به عنوان یک صفت برجسته در برنامه ریزی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی معرفی گردیده است. ارائه بیماری محور دروس پاتولوژی اختصاصی و فارماکولوژی در مقطع فیزیوپاتولوژی که از مصادیق تلفیق افقی به حساب می آید, یکی از اهداف آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد بوده و مطالعه حاضر با هدف توجه به اهمیت دیدگاه و نظرات دانشجویان در خصوص اجرای این طرح, انجام گرفت.روش ها: در این پژوهش توصیفی - مقطعی, نگرش دانشجویان پزشکی مقطع فیزیوپاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی یزد در سال 1392 به روش سرشماری تبیین شد. داده ها از طریق پرسشنامه ای مشتمل بر دو بخش اطلاعات دموگرافیک و سوالات در چهار حیطه آگاهی و ضرورت فرایند ادغام, حیطه آموزش, وجود امکانات و رضایت از برنامه تلفیق با استفاده از مقیاس لیکرت جمع آوری گردید. داده ها با روش های آماری توصیفی و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: از نظر دانشجویان بالاترین میزان امتیازات به حیطه آموزش از طرح ادغام با میانگین و انحراف معیار 3.36±0.45 اختصاص داشت. بعد از آن در جایگاه دوم, حیطه رضایت از سیستم ادغام 3.26±0.4 و کمترین امتیاز به بخش وجود امکانات 2.92±0.7 اختصاص یافت.نتیجه گیری: باتوجه به یافته های این پژوهش, دانشجویان مقطع فیزیوپاتولوژی در دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به ارائه دروس فارماکولوژی و پاتولوژی به شیوه ادغام نگرش مثبتی داشتند, اما برای بهبود اجرای این شیوه, در جهت ارتقاء امکانات آزمایشگاه ها, همکاری سایر گروه ها به منظور جلوگیری از تکرار مباحث و نیز ارائه کتابچه اهداف و شرح طرح دروس ادغام برای دانشجویان تلاش هایی باید صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زارع خورمیزی، محمدرضا، دهقان، مریم، پوررجب، فاطمه، مقیمی، منصور، فرهمندراد، رضا، و وکیلی زارچ، عباس. (1395). دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به برنامه ادغام دروس فارماکولوژی و پاتولوژی اختصاصی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 8(1)، 57-64. SID. https://sid.ir/paper/244437/fa

    Vancouver: کپی

    زارع خورمیزی محمدرضا، دهقان مریم، پوررجب فاطمه، مقیمی منصور، فرهمندراد رضا، وکیلی زارچ عباس. دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به برنامه ادغام دروس فارماکولوژی و پاتولوژی اختصاصی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1395؛8(1):57-64. Available from: https://sid.ir/paper/244437/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا زارع خورمیزی، مریم دهقان، فاطمه پوررجب، منصور مقیمی، رضا فرهمندراد، و عباس وکیلی زارچ، “دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به برنامه ادغام دروس فارماکولوژی و پاتولوژی اختصاصی،” پژوهش در آموزش علوم پزشکی، vol. 8، no. 1، pp. 57–64، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/244437/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا