مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

242
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش به روش کتابچه آموزشی و سخنرانی به همراه کتابچه آموزشی بر آگاهی پرستاران درباره قوانین و مقررات حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 372 | صفحه پایان 381

چکیده

 مقدمه: با روش های آموزش سنتی, اهداف یادگیری مربوط به قوانین و مقررات حرفه ای تامین نمی شود. هدف این مطالعه ارایه شیوه جدید آموزشی پرستاران, برای قوانین و مقررات حرفه ای و مقایسه تاثیر این روش بر آگاهی پرستاران بود. روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی, 150 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان های آموزشی شهر ساری و قائم شهر بطور تصادفی انتخاب و با همسانی تحصیلات و سمت, در سه گروه 50 نفری قرار گرفتند. برای گروه اول (تجربی), تلفیق دو شیوه کتابچه آموزشی و سخنرانی, گروه دوم (تجربی) فقط شیوه کتابچه آموزشی بکار گرفته شد و در گروه سوم (شاهد) هیچ مداخله ای صورت نگرفت. برای هر سه گروه قبل از ورود به پژوهش, پیش آزمون و بعد از سه هفته پس آزمون انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده گردید و اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: در گروه اول (تجربی) تفاوت میانگین نمرات قبل و بعد از آموزش معنی دار بود. فرضیه متفاوت بودن میانگین آگاهی در دو گروه تجربی و یک گروه شاهد (بعد از مداخله) تایید شد. تفاوت میانگین نمرات بین گروه های (1 و 2) و (1 و 3) تایید گردید. بین سن و سابقه کار و نمرات کسب شده در گروه ها بعد از مداخله رابطه معنی دار آماری دیده شد. نتیجه گیری: با توجه به افزایش بیشتر میانگین نمرات بعد از آموزش در گروه اول (تجربی), بهتر است در دوره های بازآموزی برای آموزش پرستاران در زمینه قوانین و مقررات حرفه ای, از شیوه توام (سخنرانی, کتابچه آموزشی) استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یعقوبیان، محبوبه، یعقوبی، طاهره، سالمه، فاطمه، گل محمدی، فرحناز، صفاری، حمیده، سواسری، رقیه، قانعی، نفیسه، و حبیبی، خدیجه. (1388). مقایسه تاثیر آموزش به روش کتابچه آموزشی و سخنرانی به همراه کتابچه آموزشی بر آگاهی پرستاران درباره قوانین و مقررات حرفه ای. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 9(4 (پیاپی 24))، 372-381. SID. https://sid.ir/paper/59532/fa

    Vancouver: کپی

    یعقوبیان محبوبه، یعقوبی طاهره، سالمه فاطمه، گل محمدی فرحناز، صفاری حمیده، سواسری رقیه، قانعی نفیسه، حبیبی خدیجه. مقایسه تاثیر آموزش به روش کتابچه آموزشی و سخنرانی به همراه کتابچه آموزشی بر آگاهی پرستاران درباره قوانین و مقررات حرفه ای. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛9(4 (پیاپی 24)):372-381. Available from: https://sid.ir/paper/59532/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه یعقوبیان، طاهره یعقوبی، فاطمه سالمه، فرحناز گل محمدی، حمیده صفاری، رقیه سواسری، نفیسه قانعی، و خدیجه حبیبی، “مقایسه تاثیر آموزش به روش کتابچه آموزشی و سخنرانی به همراه کتابچه آموزشی بر آگاهی پرستاران درباره قوانین و مقررات حرفه ای،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 9، no. 4 (پیاپی 24)، pp. 372–381، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button