مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,418
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,875
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 98

چکیده

 زمینه و هدف: بازی های رایانه ای به عنوان یک روش درمانی جدید, با اصلاح ناهنجاری های موجود در نوار مغزی می تواند به بهبود تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه کمک کند. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه انجام شد.روش بررسی: این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری این پژوهش همه دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال نقص توجه مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر قرچک در سال 1393 بودند. در مجموع 30 دانش آموز با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه جایگزین شدند. گروه آزمایش 12 جلسه 60 دقیقه ای با روش بازی های رایانه ای آموزش دیدند. برای اندازه گیری تمرکز از آزمون کامپیوتری CPT و برای اندازه گیری سازماندهی از آزمون کامپیوتری برج لندن استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار19 SPSS و با روش کوواریانس چند متغیری (مانکووا) تحلیل شدند.یافته ها: یافته ها نشان داد که قبل از مداخله, میانگین و انحراف معیار تمرکز و سازماندهی در گروه بازی های رایانه ای به ترتیب 124.97±9.64 و 18.39±2.67 بود, اما پس از مداخله میانگین و انحراف معیار تمرکز و سازماندهی در گروه بازی های رایانه ای به ترتیب 143.66±11.70 و 27.51±3.24 شد. همچنین نتایج دیگر نشان داد که روش بازی های رایانه ای به طور معناداری منجر به افزایش توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه شد (p<0.05).نتیجه گیری: با استفاده از نتایج این پژوهش می توان از روش بازی های رایانه ای جهت افزایش تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه استفاده نمود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زینالی، علی، سوری، احمد، و عاشوری، جمال. (1395). تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، 24(102)، 88-98. SID. https://sid.ir/paper/61392/fa

    Vancouver: کپی

    زینالی علی، سوری احمد، عاشوری جمال. تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)[Internet]. 1395؛24(102):88-98. Available from: https://sid.ir/paper/61392/fa

    IEEE: کپی

    علی زینالی، احمد سوری، و جمال عاشوری، “تاثیر بازی های رایانه ای بر توانایی تمرکز و سازماندهی دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، vol. 24، no. 102، pp. 88–98، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/61392/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button