مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,290
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه سوم راهنمایی از لحاظ توجه به ابعاد هوش هیجانی

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 58

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی میزان توجه کتاب های درسی پایه سوم راهنمایی به مولفه های هوش هیجانی انجام شد. روش این مطالعه, تحلیل محتوا با رویکرد کمی بود. در این پژوهش تمامی کتاب های درسی پایه سوم راهنمایی که در سال تحصیلی 89-88, تدریس می شدند, در فرایند تحلیل محتوا وارد شدند و کدگذاری از طریق قیاسی و بر اساس پنج مقوله هوش هیجانی انجام شد. در این بررسی, واحد زمینه درس, و واحد ثبت, مضمون, تصویر, و تمرین بود. برای اطمینان از اعتبار کدگذاری از داور دوم نیز استفاده شد. میزان توافق میان داورها 0.81 بود. نتایج نشان دادند که در کتاب های درسی پایه سوم راهنمایی توجه کمی به مولفه های هوش هیجانی شده و در برخی از کتاب های درسی, از توجه به پرورش ابعاد هوش هیجانی غفلت شده است. بر اساس نتایج این پژوهش, لازم است دست اندرکاران نظام آموزشی و برنامه ریزان درسی به پرورش ابعاد هوش هیجانی از طریق متون درسی توجه بیشتری کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری بورنگ، محمد، و مهرام، بهروز. (1392). تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه سوم راهنمایی از لحاظ توجه به ابعاد هوش هیجانی. پژوهشهای روان شناختی، 16(2 (پیاپی 32))، 42-58. SID. https://sid.ir/paper/66312/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری بورنگ محمد، مهرام بهروز. تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه سوم راهنمایی از لحاظ توجه به ابعاد هوش هیجانی. پژوهشهای روان شناختی[Internet]. 1392؛16(2 (پیاپی 32)):42-58. Available from: https://sid.ir/paper/66312/fa

    IEEE: کپی

    محمد اکبری بورنگ، و بهروز مهرام، “تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه سوم راهنمایی از لحاظ توجه به ابعاد هوش هیجانی،” پژوهشهای روان شناختی، vol. 16، no. 2 (پیاپی 32)، pp. 42–58، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66312/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button