مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانش آموزان به درس ریاضی و رابطه آن با اضطراب امتحان (مورد: دانش آموزان دختر و پسر سال دوم دبیرستان های شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 181

چکیده

 دانش آموزان نسبت به مواد درسی نگرش هایی دارندکه این نگرش ها در عملکرد آموزشی آنها نقشی مهم ایفا می کند. هدف مقاله مطالعه میزان نگرش دانش آموزان به درس ریاضی, نگرش آنها به اضطراب امتحان ریاضی و بررسی ارتباط بین نگرش به درس ریاضی و اضطراب امتحان بود. پژوهش حاضر از نوع پیمایشی و ابزار پژوهش دو قسمت داشت: 1) مقیاس نگرش به درس ریاضی که شامل 28 گویه و چهارپاره مقیاس احساس لذتمندی, انگیزش به یادگیری, اهمیت داشتنن و احساس ترس و نگرانی به درس ریاضی است, 2) پرسشنامه اضطراب امتحان. نمونه ای به حجم 200 دانش آموز دختر و پسر به شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای از میان دانش آموزان سال دوم رشته های انسانی و تجربی دبیرستان های شهر اصفهان انتخاب شد. نتایج نشان دهنده آن بود که بین هر کدام از چهارپاره مقیاس و همچنین کل نگرش به درس ریاضی با اضطراب امتحان درس ریاضی روابطی معنادار وجود داشته است (0.365-). میزان نگرش به درس ریاضی و همچنین اضطراب امتحان در سطح متوسط ارزیابی شده است. در نگرش به درس ریاضی و همچنین اضطراب امتحان در میان دانش آموزان دختر و پسر و همچنین بین دو رشته انسانی و تجربی تفاوتی معنادار وجود نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زکی، محمدعلی. (1390). نگرش دانش آموزان به درس ریاضی و رابطه آن با اضطراب امتحان (مورد: دانش آموزان دختر و پسر سال دوم دبیرستان های شهر اصفهان). مطالعات روان شناختی، 7(3)، 153-181. SID. https://sid.ir/paper/67674/fa

    Vancouver: کپی

    زکی محمدعلی. نگرش دانش آموزان به درس ریاضی و رابطه آن با اضطراب امتحان (مورد: دانش آموزان دختر و پسر سال دوم دبیرستان های شهر اصفهان). مطالعات روان شناختی[Internet]. 1390؛7(3):153-181. Available from: https://sid.ir/paper/67674/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی زکی، “نگرش دانش آموزان به درس ریاضی و رابطه آن با اضطراب امتحان (مورد: دانش آموزان دختر و پسر سال دوم دبیرستان های شهر اصفهان)،” مطالعات روان شناختی، vol. 7، no. 3، pp. 153–181، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button