Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,153
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

807
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ظرفیت خودمهارگری و خودنظم بخشی در تبیین شادزیستی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 118

چکیده

 این مطالعه با هدف تعیین رابطه ظرفیت خودمهارگری, و خودنظم بخشی با شادزیستی انجام شد. جامعه مورد مطالعه را تمامی دانشجویان دانشگاه گیلان در سال تحصیلی 91-1390 تشکیل می دادند که از میان آن ها نمونه ای به حجم 187 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های خودمهارگری, راهبردهای خودنظم بخشی عاطفی و شادزیستی آکسفورد استفاده شد. نتایج نشان داد بین نمره کل شادزیستی و خرده مقیاس های تجربه مثبت و احساس مثبت آن با ظرفیت خودمهارگری و راهبردهای خودنظم بخشی (شامل شناختی, رفتاری, تمرکز بر تغییر عاطفه و افزایش عاطفه مثبت) رابطه مثبت معنا دار وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد متغیرهای ظرفیت خودمهارگری و راهبرد افزایش عواطف مثبت قادر هستند 17% از واریانس کل شادزیستی دانشجویان را تبیین کنند. همچنین نتایج آزمون تی نشان داد بین نمره کل شادزیستی و خرده مقیاس های آن در دانشجویان مجرد و متاهل تفاوت معنادار وجود دارد. بر اساس یافته های این پژوهش به کارگیری ظرفیت خودمهارگری و خود نظم بخشی می تواند موجب شادزیستی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین خانزاده، عباسعلی، طاهر، محبوبه، و محمدی، حاتم. (1394). نقش ظرفیت خودمهارگری و خودنظم بخشی در تبیین شادزیستی دانشجویان. مطالعات روان شناختی، 11(4)، 97-118. SID. https://sid.ir/paper/67812/fa

    Vancouver: کپی

    حسین خانزاده عباسعلی، طاهر محبوبه، محمدی حاتم. نقش ظرفیت خودمهارگری و خودنظم بخشی در تبیین شادزیستی دانشجویان. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1394؛11(4):97-118. Available from: https://sid.ir/paper/67812/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی حسین خانزاده، محبوبه طاهر، و حاتم محمدی، “نقش ظرفیت خودمهارگری و خودنظم بخشی در تبیین شادزیستی دانشجویان،” مطالعات روان شناختی، vol. 11، no. 4، pp. 97–118، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا