مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,646
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,287
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

معیارهای انتخاب ابزارهای تالیف محتوا در یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 89

چکیده

 در حال حاضر, شاید یکی از نوید دهنده ترین و رو به رشدترین دستاوردهای پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات یاددهی/ یادگیری الکترونیکی و مبتنی بر اینترنت باشد که مواردی نظیر کمبود فضای آموزشی, حجم انبوه اطلاعات در دسترس و درگیری های زمانی استادان و دانش ‎پژوهان ضرورت آن را بیش از پیش آشکار می‎ سازد. اساسی ‎ترین مخاطره در امر یاددهی/ یادگیری الکترونیکی تولید و مدیریت محتوای آموزشی مناسب با در نظر گرفتن خصوصیات اجتماعی, روانشناختی و تربیتی فراگیران و متناسب با علایق, شیوه درس خواندن و سطح دانش آنان است. در این میان, در پی افزایش توانمندی ها و قابلیت های ابزارهای تالیف محتوا در سال های اخیر, استقبال و بهره وری از آنها به نحو چشمگیری افزایش یافته است و به ‎خصوص با ظهور امکاناتی نظیر «انطباق با نیازهای فراگیران», این گونه ابزارها نقش برجسته ای را در روند تولید محتوای آموزشی ایفا می کنند. در این مقاله با هدف بررسی اهمیت ابزارهای تالیف محتوا در افزایش کارایی نظام های یاددهی/ یادگیری الکترونیکی, به بررسی مقایسه ای ابزارهای موجود و توانمندی ها و نقصان های آنان پرداخته شده است. این بررسی ها با در نظر گرفتن معیارهایی نظیر زمان لازم برای طراحی, محیط طراحی, هماهنگی با استاندارد های موجود در حوزه یاددهی/ یادگیری الکترونیکی و قابلیت های بالقوه ابزار صورت گرفته است. نتایج به دست آمده در انتخاب و کاربرد این گونه ابزارها توسط مدیران صنایع آموزشی به ‎منظور افزایش رضایت کاربران و بهره وری نظام های آموزشی کمک شایانی خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقی یاره، فتانه، و سیادتی، ملودی. (1386). معیارهای انتخاب ابزارهای تالیف محتوا در یادگیری الکترونیکی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 13(1 (43))، 75-89. SID. https://sid.ir/paper/68049/fa

    Vancouver: کپی

    تقی یاره فتانه، سیادتی ملودی. معیارهای انتخاب ابزارهای تالیف محتوا در یادگیری الکترونیکی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1386؛13(1 (43)):75-89. Available from: https://sid.ir/paper/68049/fa

    IEEE: کپی

    فتانه تقی یاره، و ملودی سیادتی، “معیارهای انتخاب ابزارهای تالیف محتوا در یادگیری الکترونیکی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 13، no. 1 (43)، pp. 75–89، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68049/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا