مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگویی برای تعیین سطح یادگیرندگی سازمانها: شرکتهای قطعه سازی خودرو

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 210

چکیده

 ایجاد و حفظ مزیت رقابتی برای سازمانها در قرن بیست و یکم, مستلزم شناخت تغییرات تاثیرگذار بر سازمان, چابکی و انعطاف در مواجهه با تغییرات و افزایش قابلیتها در ارتباط با تقاضاهای متنوع مشتریان است و تنها سازمانهای یادگیرنده این گونه اند.سازمانها به منظور یادگیرنده شدن, فرایند چهار مرحله ای شناسایی و خلق اطلاعات, تعبیر و تفسیر و تبادل اطلاعات, کاربرد علمی اطلاعات / تولید دانش و نهادینه کردن دانش را به کار می گیرند و اجرای چنین فرایندی نیازمند بستر مناسب سازمانی است. سازمانهایی که ویژگیهای خاصی را در رهبری, نیروی انسانی, طرح سازمانی, فرهنگ و ماموریت و استراتژی خود ایجاد می کنند, زمینه را برای یادگیرنده شدن فراهم می سازند.نوآوری تحقیق در این است که سطوح یادگیررندگی سازمانها را بر اساس دو سنگ بنای فرایند یادگیری و ویژگی سازمانهای یادگیرنده تعیین می کند و یافته های پژوهش نشان می دهد که شرکتهای قطعه سازی خودرو از نظر سطح یادگیرنده بودن با یکدیگر متفاوتند و می توان آنها را با توجه به میزان تاکید و استفاده آنها از داده, اطلاعات و دانش به ترتیب به سازمانهای داده مدار, اطلاعات مدار و دانش مدار تقسیم کرد. هر سازمان با توجه به اینکه تا چه مرحله از فرایند یادگیری سازمانی را به کار گرفته است و به چه میزان ویژگیهای سازمان یادگیرنده را به دست آورده است, در یکی از سطوح یادگیرندگی سازمانها قرار می گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی زاده، وجه اله، و مشبکی اصفهانی، اصغر. (1385). طراحی الگویی برای تعیین سطح یادگیرندگی سازمانها: شرکتهای قطعه سازی خودرو. مدرس علوم انسانی، 10(4 (پیاپی 49) ویژه نامه مدیریت)، 169-210. SID. https://sid.ir/paper/6834/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی زاده وجه اله، مشبکی اصفهانی اصغر. طراحی الگویی برای تعیین سطح یادگیرندگی سازمانها: شرکتهای قطعه سازی خودرو. مدرس علوم انسانی[Internet]. 1385؛10(4 (پیاپی 49) ویژه نامه مدیریت):169-210. Available from: https://sid.ir/paper/6834/fa

    IEEE: کپی

    وجه اله قربانی زاده، و اصغر مشبکی اصفهانی، “طراحی الگویی برای تعیین سطح یادگیرندگی سازمانها: شرکتهای قطعه سازی خودرو،” مدرس علوم انسانی، vol. 10، no. 4 (پیاپی 49) ویژه نامه مدیریت، pp. 169–210، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/6834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button