مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین نیازهای آموزشی هندلینگ مادری به مراقبان خانوادگی و کودکان فلج مغزی در منزل بر اساس سطح عملکرد حرکتی درشت در شهر اراک

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 56

چکیده

 زمینه و هدف: شناخت نیازهای واقعی کودکان فلج مغزی و خانواده های آن ها, به درمان گران جهت ارایه خدمات درمانی مناسب کمک شایانی می کند. هدف از این مطالعه, تعیین نیازهای آموزشی هندلینگ مادری به مراقبان خانوادگی و کودکان فلج مغزی در منزل بر اساس سطح عملکرد حرکتی درشت می باشد.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی بود که به صورت مقطعی انجام شد. جامعه هدف کودکان فلج مغزی 4 تا 12 ساله شهر اراک و نمونه های در دسترس کودکان مراجعه کننده به مراکز توان بخشی بودند که از بین آن ها 186 کودک که شرایط ورود به مطالعه را داشتند به صورت ساده و هدف مند انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده, سامانه طبقه بندی عملکرد حرکتی درشت (GMFCSE&R), برای ارزیابی شدت ضایعه عملکرد حرکتی درشت و مقیاس عملکرد کاری کانادایی (COPM) برای تعیین نیازها بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آماره های توصیفی و آنالیز واریانس دو طرفه استفاده شد.یافته ها: بیشترین نیاز آموزشی هندلینگ, آموزش در حیطه مراقبت از خود به ویژه آموزش در زمینه های سرویس بهداشتی, غذا دادن و تحرک و جا به جایی بود که به سطح 7 سامانه عملکرد حرکتی درشت (جا به جایی با صندلی چرخ دار دستی توسط دیگران) مربوط می شد. تفاوت معنی داری بین نیازهای آموزشی هندلینگ مادری کودکان فلج مغزی از لحاظ سن و شدت ضایعه عملکرد حرکتی درشت وجود نداشت (p>0.05).نتیجه گیری: به نظر می رسد درمان گران بهتر است همراه با استفاده از سایر مداخلات درمانی, آموزش های هندلینگ مادری را به ویژه در حیطه مراقبت از خود در برنامه درمانی خود اعمال کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، لیلا، دالوند، حمید، یاوری، عبدالرضا، شریعتمداری، فخرالدین، و ولی زاده، اکرم. (1395). تعیین نیازهای آموزشی هندلینگ مادری به مراقبان خانوادگی و کودکان فلج مغزی در منزل بر اساس سطح عملکرد حرکتی درشت در شهر اراک. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 19(8 (پیاپی 113))، 48-56. SID. https://sid.ir/paper/69164/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان لیلا، دالوند حمید، یاوری عبدالرضا، شریعتمداری فخرالدین، ولی زاده اکرم. تعیین نیازهای آموزشی هندلینگ مادری به مراقبان خانوادگی و کودکان فلج مغزی در منزل بر اساس سطح عملکرد حرکتی درشت در شهر اراک. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1395؛19(8 (پیاپی 113)):48-56. Available from: https://sid.ir/paper/69164/fa

    IEEE: کپی

    لیلا دهقان، حمید دالوند، عبدالرضا یاوری، فخرالدین شریعتمداری، و اکرم ولی زاده، “تعیین نیازهای آموزشی هندلینگ مادری به مراقبان خانوادگی و کودکان فلج مغزی در منزل بر اساس سطح عملکرد حرکتی درشت در شهر اراک،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 19، no. 8 (پیاپی 113)، pp. 48–56، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69164/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button