مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

871
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین موانع ساختاری هندلینگ مادری کودکان دارای فلج مغزی در منزل

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 34

چکیده

 مقدمه و اهداف: هندلینگ مادری, نقش مهمی در زندگی روزمره کودکان فلج مغزی و مادرانشان ایفا می کند, به نحوی که بیشترین میزان هندلینگ کودک فلج مغزی توسط مادر و در منزل انجام می شود. لذا هدف از مطالعه پیش رو, تبیین موانع ساختاری هندلینگ مادری کودکان دارای فلج مغزی در منزل بود. مواد و روش ها: تحقیق حاضر کیفی به شیوه نظریه بسترزاد در شهر تهران انجام گرفت. روش نمونه گیری در ابتدا هدفمند بود و در ادامه از نمونه گیری نظری استفاده شد. انتخاب مشارکت کنندگان تا اشباع نظری ادامه یافت. مشارکت کنندگان 26 نفر و شامل: 14 مراقب, 3 کودک مبتلا به فلج مغزی, 5 نفر کاردرمانگر, 1 نفر فیزیوتراپیست و 3 نفر مدیر توانبخشی بودند. منبع اصلی جمع آوری داده ها, مصاحبه های عمیق و نیمه ساختارمند بود. داده ها بر اساس رویکرد کوربین و اشتروس (2008) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: موانع ساختاری هندلینگ مادری در پنج طبقه اصلی شامل: عوامل مربوط به مراقب, عوامل مربوط به کودک, عوامل مربوط به درمانگر, عوامل مرتبط با جامعه و عوامل دولتی, از داده ها استخراج شد. نتیجه گیری: شناخت موانع و چالش های مراقبتی کودکان فلج مغزی در منزل به درک تجربیات مراقبان, زمانی که مشغول هندلینگ کودک فلج مغزی هستند, کمک می کند و می تواند به توانمندی آن ها در جهت رسیدن به مدیریت صحیح و اثر بخش هندلینگ کمک کند. نتایج پژوهش پیش رو می تواند دید وسیعی به درمانگران, مدیران و سیاست گذاران توانبخشی برای درک نیازها, رفع چالش ها و دغدغه های مراقبان و کودکان فلج مغزی جهت برنامه ریزی جامع در خصوص هندلینگ مادری کودک فلج مغزی در منزل, بدهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دالوند، حمید، دهقان، لیلا، رصافیانی، مهدی، حسینی، سیدعلی، صمدی، سیدعلی، و خانکه، حمیدرضا. (1395). تبیین موانع ساختاری هندلینگ مادری کودکان دارای فلج مغزی در منزل. طب توانبخشی، 5(3)، 22-34. SID. https://sid.ir/paper/239711/fa

    Vancouver: کپی

    دالوند حمید، دهقان لیلا، رصافیانی مهدی، حسینی سیدعلی، صمدی سیدعلی، خانکه حمیدرضا. تبیین موانع ساختاری هندلینگ مادری کودکان دارای فلج مغزی در منزل. طب توانبخشی[Internet]. 1395؛5(3):22-34. Available from: https://sid.ir/paper/239711/fa

    IEEE: کپی

    حمید دالوند، لیلا دهقان، مهدی رصافیانی، سیدعلی حسینی، سیدعلی صمدی، و حمیدرضا خانکه، “تبیین موانع ساختاری هندلینگ مادری کودکان دارای فلج مغزی در منزل،” طب توانبخشی، vol. 5، no. 3، pp. 22–34، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/239711/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button