مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تمرین ذهنی بر یادگیری عملیات احیاء قلبی - ریوی پایه در دانشجویان کارشناسی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی اراک

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: در علم پزشکی فراگیری صحیح احیاء و تسلط و تمرین مستمر در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو پژوهش حاضر با هدف تعین تاثیر تمرین ذهنی بر یادگیری عملیات احیاء قلبی - ریوی پایه در دانشجویان کارشناسی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی اراک صورت پذیرفته است.مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه کارآزمایی آموزشی بوده که در آن 46 نفر از دانشجویان رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی اراک به دو گروه مداخله (تمرین ذهنی و عملی) و کنترل (گروه تمرین عملی به تنهایی) تقسیم شدند و سپس آزمون سرعت و دقت بر اساس چک لیست تنظیم شده توسط دو مدرس که در جریان نحوه آموزش نبودند به عمل آمده و داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 11.5 و آزمون های تی مستقل و کای دو تجزیه تحلیل شدند.یافته ها: میانگین سرعت در گروه مورد و کنترل به ترتیب 0.26±2.5 و 0.33±3.16 دقیقه بود که با یکدیگر تفاوت معنی دار داشتند (0.001=p) هم چنین میانگین نمره دقت در عملکرد دانشجویان گروه مداخله و کنترل به ترتیب 0.7±4.33 و 0.62±3.4 بود که تفاوت بین آنها معنی دار بود (0.001=p). نظرات ارایه شده توسط آزمودنی ها در گروه تمرین ذهنی (بیش از 90 درصد) حاکی از اثرات مفید تمرین ذهنی بر عملکرد آنان بود.نتیجه گیری: پژوهش حاضر نشان داد که تمرین ذهنی بر افزایش عملکرد دانشجویان موثر بوده است لذا برای حصول به نتایج بهتر در تمرینات بالینی پیشنهاد می گردد در شیوه تدریس اساتید تمرینات ذهنی و فیزیکی با هم به کار روند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیاتی، اکرم، شمسی، محسن، و محمدی، الهام. (1391). تاثیر تمرین ذهنی بر یادگیری عملیات احیاء قلبی - ریوی پایه در دانشجویان کارشناسی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی اراک. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 15(8 (پیاپی 67))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/69181/fa

    Vancouver: کپی

    بیاتی اکرم، شمسی محسن، محمدی الهام. تاثیر تمرین ذهنی بر یادگیری عملیات احیاء قلبی - ریوی پایه در دانشجویان کارشناسی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی اراک. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1391؛15(8 (پیاپی 67)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/69181/fa

    IEEE: کپی

    اکرم بیاتی، محسن شمسی، و الهام محمدی، “تاثیر تمرین ذهنی بر یادگیری عملیات احیاء قلبی - ریوی پایه در دانشجویان کارشناسی هوشبری دانشگاه علوم پزشکی اراک،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 15، no. 8 (پیاپی 67)، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69181/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button