مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,041
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

832
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین فرآیند هندلینگ مادری کودک دارای فلج مغزی در منزل

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 43

چکیده

 زمینه و هدف: هندلینگ مادری, نقش مهمی را در زندگی روزمره کودکان فلج مغزی و مادرانشان ایفا می کند, به نحوی که بیشترین میزان هندلینگ کودک فلج مغزی توسط مادر و در منزل انجام می شود. بنابر این, هدف از این مطالعه, تبیین فرآیند هندلینگ مادری کودکان فلج مغزی در منزل بود.مواد و روش ها: این تحقیق کیفی به شیوه نظریه بسترزاد در شهر تهران انجام گرفت. روش نمونه گیری در ابتدا هدف مند بود و در ادامه از نمونه گیری نظری استفاده شد. انتخاب مشارکت کنندگان تا اشباع نظری ادامه یافت. مشارکت کنندگان 26 نفر و شامل 15 مراقب, 3 کودک مبتلا به فلج مغزی, 5 کاردرمان گر, یک فیزیوتراپیست و 3 مدیر توان بخشی بودند. منبع اصلی جمع آوری داده ها, مصاحبه های عمیق و نیمه ساختاری بودند. داده ها بر اساس رویکرد کوربین و اشتروس (2008) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: شش طبقه/ درون مایه اصلی شامل مراقبت مادرانه, مواجهه با هماکارهای نامعمول, سردرگمی در ایفای نقش, تکاپو برای ویژه یاری, راهبری پویای هندلینگ و استمرار مراقبت از داده ها استخراج شد. طبقه مواجهه با هماکارهای نامعمول درون مایه اصلی پژوهش بود که همه طبقات دیگر به آن مربوط بودند.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش میتواند ارایه گر دید وسیعی به درمانگران, مدیران و سیاستگذاران توانبخشی در زمینه درک نیازها, رفع چالشها و دغدغه های مادران و کودکان فلج مغزی جهت برنامه ریزی جامع در خصوص فرایند هندلینگ کودک فلج مغزی در منزل باشد و به توانمندی آنها در جهت رسیدن به مدیریت صحیح و اثر بخش هندلینگ کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دالوند، حمید، رصافیانی، مهدی، حسینی، سیدعلی، صمدی، سیدعلی، و خانکه، حمیدرضا. (1394). تبیین فرآیند هندلینگ مادری کودک دارای فلج مغزی در منزل. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 18(12 (پیاپی 105))، 33-43. SID. https://sid.ir/paper/69859/fa

    Vancouver: کپی

    دالوند حمید، رصافیانی مهدی، حسینی سیدعلی، صمدی سیدعلی، خانکه حمیدرضا. تبیین فرآیند هندلینگ مادری کودک دارای فلج مغزی در منزل. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1394؛18(12 (پیاپی 105)):33-43. Available from: https://sid.ir/paper/69859/fa

    IEEE: کپی

    حمید دالوند، مهدی رصافیانی، سیدعلی حسینی، سیدعلی صمدی، و حمیدرضا خانکه، “تبیین فرآیند هندلینگ مادری کودک دارای فلج مغزی در منزل،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 18، no. 12 (پیاپی 105)، pp. 33–43، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button