مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مداخلات معنوی به شیوه گروهی بر سلامت روان و خودشکوفایی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 134

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مداخلات معنوی به شیوه گروهی بر سلامت روان و خودشکوفایی دختران طراحی و اجرا گردید. تعداد 30 نفر دانشجوی داوطلب به عنوان گروه نمونه با روش نمونه گیری دو مرحله ای (جذب داوطلبین و انتخاب داوطلبین واجد شرایط) از جامعه آماری دانشجویان دختر مقطع کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شدند. از گروه نمونه پیش آزمون در زمینه سلامت روان (مقیاس GHQ) و خودشکوفایی (مقیاس ASAI) گرفته شد. اعضای گروه نمونه بر اساس گروه تحصیلی و نتایج آزمون GHQ به صورت زوج همتا شده و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند. مداخلات معنوی در چهار محور ارتباط فرد با خدا, ارتباط فرد با دیگران و ارتباط فرد با خود, طی هشت جلسه دو ساعته, بر روی گروه آزمایش انجام پذیرفت. جهت افزایش تاثیر مداخلات معنوی, از روش های یادگیری مختلفی چون یادگیری از طریق مشاهده و ترکیب متنوعی از مداخلات چون مداخلات مذهبی, ادبی و هنری استفاده شد. در پایان مداخلات, هر یک از دو گروه آزمایش و گواه چهار نفر ریزش داشتند. بعد از پایان مداخلات, به صورت همزمان, از اعضای هر دو گروه آزمایش و گواه چهار پس آزمون در زمینه سلامت روان و خودشکوفایی به عمل آمد.داده ها و اطلاعات حاصل از پژوهش با استفاده از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون t برای گروه مستقل) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان دادند که: 1- مداخلات معنوی در افزایش سلامت روان دانشجویان دختر تاثیر معناداری (سطح معناداری 0.053=) ندارد. 2- مداخلات معنوی در افزایش خودشکوفایی دانشجویان دختر تاثیر معناداری (سطح معناداری 0.02=).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سعیدی نژاد، زهره، مظاهری، محمدعلی، و غباری بناب، باقر. (1388). تاثیر مداخلات معنوی به شیوه گروهی بر سلامت روان و خودشکوفایی. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 8(31)، 115-134. SID. https://sid.ir/paper/70084/fa

Vancouver: کپی

سعیدی نژاد زهره، مظاهری محمدعلی، غباری بناب باقر. تاثیر مداخلات معنوی به شیوه گروهی بر سلامت روان و خودشکوفایی. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1388؛8(31):115-134. Available from: https://sid.ir/paper/70084/fa

IEEE: کپی

زهره سعیدی نژاد، محمدعلی مظاهری، و باقر غباری بناب، “تاثیر مداخلات معنوی به شیوه گروهی بر سلامت روان و خودشکوفایی،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 8، no. 31، pp. 115–134، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70084/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button