مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

985
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سه شیوه درمانی شناختی-رفتاری، آموزش ارتباطات و خودیاری روانشناختی بر میزان افسرگی دختران دانشجویان دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی اثربخشی سه شیوه شناختی-رفتاری, آموزش ارتباطات و خودیاری روانشناختی بر کاهش علایم افسردگی دانشجویان دانشگاه اصفهان بود. به این منظور چهل نفر از بین دانشجویان مراجعه کننده به مرکز مشاوره دانشگاه اصفهان به صورت داوطلب از طریق مصاحبه انتخاب و به صورت گمارش تصادفی در سه گروه ده نفری آزمایش و یک گروه ده نفری کنترل قرار گرفتند. گروه های آزمایش در شش جلسه درمان شناختی-رفتاری, آموزش ارتباطات و خودیاری روانشناختی شرکت کردند. داده ها با آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از نرم افزار SPSS آماری تحلیل شد. نتایج به دست آمده نشان داد که هر سه شیوه درمانی شناختی-رفتاری, آموزش ارتباطات و خودیاری روان شناختی در کاهش افسردگی موثرند (P<0.05).بین این سه شیوه درمانی تفاوت معناداری در کاهش افسردگی وجود ندارد. به این معنی که هر سه شیوه افسردگی را کاهش می دهند؛ اما تفاوتی از نظر ارجح بودن آنها در کاهش افسردگی وجود ندارد. توصیه کاربردی به دست اندرکاران امور مشاوره ای و فرهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور این بود که از هر سه شیوه برای مقابل با افسردگی دانشجویان استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باغبان، ایران، فاتحی زاده، مریم السادات، و جزایری، رضوان السادات. (1388). تاثیر سه شیوه درمانی شناختی-رفتاری, آموزش ارتباطات و خودیاری روانشناختی بر میزان افسرگی دختران دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 8(30)، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/70085/fa

    Vancouver: کپی

    باغبان ایران، فاتحی زاده مریم السادات، جزایری رضوان السادات. تاثیر سه شیوه درمانی شناختی-رفتاری, آموزش ارتباطات و خودیاری روانشناختی بر میزان افسرگی دختران دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1388؛8(30):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/70085/fa

    IEEE: کپی

    ایران باغبان، مریم السادات فاتحی زاده، و رضوان السادات جزایری، “تاثیر سه شیوه درمانی شناختی-رفتاری, آموزش ارتباطات و خودیاری روانشناختی بر میزان افسرگی دختران دانشجویان دانشگاه اصفهان،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 8، no. 30، pp. 29–44، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70085/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button