مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

868
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر ابعاد شخصیت دانش آموزان متوسطه دوم و استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در ناحیه 4 شهر شیراز سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 913 | صفحه پایان 924

چکیده

 زمینه و هدف: دسترسی به شبکه های اجتماعی مجازی پدیده ای رو به گسترش است و هر روز شمار بیشتری از نوجوانان در زمره کاربران این شبکه ها قرار می گیرند. پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه ابعاد شخصیت دانش آموزان و استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی انجام گردید. مواد و روش ها: طرح تحقیق این مطالعه از انواع همبستگی است. جامعه مورد بررسی دانش آموزان متوسطه دوم در اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز بود. حجم نمونه دانش آموزان 62 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نئو (فرم کوتاه) و پرسشنامه شبکه های اجتماعی مجازی که توسط محققین ساخته شده بود, اجرا گردید. جهت انجام تحلیل های آماری از ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام استفاده شد. یافته ها: یافته های این مطالعه نشان داد دانش آموزانی که دارای شخصیت روان آزردگی هستند وابستگی بیشتری به استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی را نیز تجربه می کنند. این رابطه درسطح 0.01 و با ضریب همبستگی 0.361 معنادار بود. همچنین, دانش آموزانی که دارای شخصیت توافق پذیری هستند وابستگی بیشتری را به استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی نشان داده اند. این رابطه درسطح 0.05 و با ضریب همبستگی 0.260 معنادار بود. بعد روان آزردگی 0.13 از واریانس مربوط به کیفیت استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی را تبیین نمود. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان می دهد که از ابعاد مختلف شخصیت, تنها ویژگی شخصیتی روان آزردگی می تواند کیفیت استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی را پیش بینی نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بذرافشان، محمدرفیع، قائدیان، شایان، فروتنی، محمدرضا، و غلامی، یونس. (1396). تحلیلی بر ابعاد شخصیت دانش آموزان متوسطه دوم و استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در ناحیه 4 شهر شیراز سال 1393. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 16(10 )، 913-924. SID. https://sid.ir/paper/70995/fa

    Vancouver: کپی

    بذرافشان محمدرفیع، قائدیان شایان، فروتنی محمدرضا، غلامی یونس. تحلیلی بر ابعاد شخصیت دانش آموزان متوسطه دوم و استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در ناحیه 4 شهر شیراز سال 1393. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1396؛16(10 ):913-924. Available from: https://sid.ir/paper/70995/fa

    IEEE: کپی

    محمدرفیع بذرافشان، شایان قائدیان، محمدرضا فروتنی، و یونس غلامی، “تحلیلی بر ابعاد شخصیت دانش آموزان متوسطه دوم و استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی در ناحیه 4 شهر شیراز سال 1393،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 16، no. 10 ، pp. 913–924، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/70995/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button